Potrivit unui raport al companiei Mintel, vânzările de pe piața snacksurilor din SUA au atins cote maxime în ultimul an, în ciuda creșterii prețurilor produselor. Analiștii Mintel spun că cererea crescută este determinată de faptul că aceste gustări reduc stresul, ajutându-i pe consumatorii afectați de inflație să se relaxeze.
Potrivit sondajului Mintel, mai mult de un sfert dintre oameni consumă mult mai multe snacksuri acum decât consumau în anii anteriori, 47% dintre mileniali cumpărând chipsuri, floricele și covrigei în exces, scrie Insider.
„Pe măsură ce consumatorii sunt puși în fața inflației și trebuie să treacă prin vremuri stresante, se pare că gustările sărate îi ajută să-și scadă nivelul de stres sau chiar să se elibereze total de stres”, a explicat analistul Mintel Kelsey Olsen. „Gustările sărate sunt cunoscute pentru capacitatea lor de a satisface poftele și de a satisface nevoile emoționale, pe lângă faptul că sunt o soluție rapidă de a combate foamea.”
Conform Insider, 80% dintre consumatorii chestionați au spus că în această perioadă este mai important ca niciodată pentru ei să aibă „momente de răsfăț” în timpul zilei. Pe scurt, aceste gustări le țin moralul sus.
Insider precizează că cifra de afaceri a crescut în ultimul timp și în cazul producătorilor de ciocolată și dulciuri, iar Zak Stambor, analist la Insider Intelligence a explicat că acesta este un fenomen care s-a întâmplat și în timpul Marii Recesiuni din 2008 și 2009: ” oamenii vor să se trateze într-un fel atunci când vremurile sunt grele, cum ar fi atunci când este așteptată o recesiune pe scară largă. Cumpărarea unui baton de ciocolată este o modalitate accesibilă pentru toți.”, a explicat el.