Ministrul Finanţelor Adrian Câciu spune că donatorii de sânge vor avea o dobândă mai mare în noua emisiune de titluri Fidelis, din 27 martie şi până pe 10 aprilie, respectiv 7,7% pentru tranşa cu maturitatea pe 1 an şi că valoarea minimă a subscrierii scade de la 5.000 de lei la 500 de lei pentru că “România chiar are nevoie de sânge”, anunţă Ziarul Financiar.
“Mi-aş dori ca mai mulţi oameni să doneze sânge. Este o criză de sânge în România. Pe Fidelis, din 27 martie până pe 10 aprilie avem o subscriere pentru titlurile Fidelis la care donatorii de sânge vor avea o obândă mai mare faţă de celelalte. Cei care au donat sânge din T4/2022 şi care donează până la finalul perioadei de subscriere vor avea o dobândă de 7,7% pe un an. Până acum prima de subscrierea era de 5.000 de lei, dar pentru această campanie ducem prima la 500 de lei”, a spus ministrul la emisiunea Morning Glory de la postul radio Rock FM.
El spune că pentru 2023 MFP vrea să atragă 5 mld. lei prin Fidelis. “Avem 80.000 de oameni care au venit către titluri de stat Fidelis. Interesul există”.
Ministrul nu a anunţat parametrii pentru celelalte tranşe de împrumut, acestea urmând a fi publicate în Monitorul Oficial în scurt timp.
Ministerul Finanţelor a derulat 10 emisiuni de titluri de stat Fidelis la BVB din vara lui 2020 şi până la final de 2022, în valoare totală de 15 mld. lei. Adică micii investitori au împrumutat statul cu 15 mld. lei la dobânzi de multe ori peste cele oferite de bănci.
Prin cea mai recentă emisiune Fidelis, din iarna lui 2022, Finanţele au atras 853 mil. lei şi 163 mil. euro de la investitorii de retail, pe trei scadenţe. Veniturile obţinute, atât din dobânzi, cât şi din câştigurile de capital nu sunt impozabile. Pragul minim de subscriere a fost de 5.000 de lei, respectiv 1.000 de euro.
“De când am venit ministru am încercat să găsesc formule să umanizăm puţin relaţia stat – societate. Trebuie să refacem legăturile cu societatea. Avem aceste titluri de stat pe care statul la emite pentru populaţie. Puteam să încercăm o campanie de sine stătătoare, dar mi s-a părut normal să ne aliem unor campanii deja începute şi de succes pentru că ne interesează ca legătură cu cetăţeanul să fie mult mai directă”.