- MFP a elaborat strategia pentru dezvoltarea pieței de capital din România
- Simplificarea regulilor existente este un punct important pe listă
- Strategia este alcătuită din 3 etape
Îmbunătăţirea condiţiilor pentru listarea pe piaţa de capital; creşterea lichidităţii pe piaţa secundară; promovarea, dezvoltarea şi creşterea unei pieţe active a IMM-urilor sau stimularea investiţiilor verzi, sunt doar câteva dintre punctele atinse de Ministerul Finanțelor, în parteneriat cu ASF în Strategia naţională pentru dezvoltarea pieţei de capital din România.
Planul este alcătuit din 3 etape. Prima a fost identificarea caracteristicilor cheie ale sectorului corporativ, de către OCDE. În ce-a de-a doua etapă a fost făcut diagnosticul barierelor structurale semnificative în dezvoltarea pieţei de capital din România.
Cea de-a treia etapă, mai exact planul pentru perioada 2022-2026, o analizăm cu Ovidiu Megheșan, investitor la bursă.
“Cred că cea mai mare barieră ar fi lichiditatea. Da, în studiile care se mai fac și în strategii, sunt menționate mai multe, dar cred că, odată ce rezolvăm lichiditatea, se rezolvă multe alte probleme. Lichiditatea afectează, până la urmă, toți actorii din piață. Afectează bursa ca instituție intermediară, investitorii. De exemplu, pentru intermediari, dacă se fac tranzacții puține, sunt volume mici, veniturile pe care le realizează ei din comisioane sunt reduse, deci și serviciile pe care pot ei să le presteze pentru clienți, pentru promovarea bursei, sunt reduse.”, a declarat Ovidiu Megheșan, investitor la bursă.