- Reveal: 67% români redirecționează 3,5% cel puțin o dată.
- Reveal: 1 din 3 români nu a completat niciodată Formularul 230.
- Reveal: 80% români de 35-44 ani redirecționează impozitul.
- Reveal: 43% completează formularul online, 39% fizic.
- Reveal: 59% redirecționează la solicitarea unui cunoscut.
- Reveal: 39% susțin ONG-uri pentru copii și educație.
- Reveal: 90% cred că mecanismul e util, 82% au încredere în el.
- 25 mai este termenul-limită pentru redirecționare.
Un român din trei lasă statul să decidă ce face cu o parte din banii lui. Deși aproape toți românii știu ce e Formularul 230, 33% nu completează niciodată documentul prin care pot direcționa 3,5% din impozitul pe venit către o cauză non-profit, arată un studiu Reveal Marketing Research.
În mediul urban, 67% declară că au făcut acest gest cel puțin o dată, dar tinerii rămân departe de mecanism, aproape 60% dintre cei sub 24 de ani nu au redirecționat niciodată. De ce nu fac românii acest pas?
Ce spune Marius Luican, CEO, Reveal Marketing Research?
„Totul pornește la faptul că reputația de administrator al statului, a oricăror tipuri de fonduri este foarte scăzută. În sensul în care românul nu a avut și nu are conștiința faptului că banii plătiți de el în taxe se duc într-o direcție bună, sunt implementați cu grijă și așa mai departe. În același timp românului îi face mare plăcere să contribuie, să ajute în tot felul de cauze. Aceasta a fost identificată ca o bună soluție și această lege prin care se redirecționează o parte din impozit direct către anumite ONG-uri, a ajutat această piață foarte, foarte mult. Notorietatea este ridicată, vorbim de aproape 80%, în jur de 80% între români care știu despre acest instrument.
Românii fac lucrul ăsta, e păcat că nu există suficientă disciplină. Mai sunt 2-3 zile în care pe anul acesta românii pot opta, fie online, fie fizic, să depun aceste declarații, care sunt de foarte mare ajutor pentru ONG-uri. Cu toate astea sunt foarte mulți care nu au făcut-o, sunt foarte mulți care au făcut-o în trecut și nu o mai fac astăzi. Eu, persoana, astăzi dimineața am primit un telefon de la un ONG care mă întreba dacă am distribuit acest procent și îmi puneam întrebarea în sinea mea. Bine, bine, mai sunt 3 zile până când expiră termenul de depunere acestor declarații. Tot anul ce ați făcut până acum. Deci piața există, piața funcționează, oamenii sunt bucuroși, sunt mulțumiți cu cauzele pe care le susțin.
Mai lipsește un pic de disciplină și mai lipsește, ca de la an la an, să folosim în continuare acest instrument creat de stat, să sperăm că nu va fi anulat vreodată, pentru că au fost la nivel guvernamental și astfel de discuții, la un moment dat. Românii în general preferă cauzele care se învârt în jurul subiectelor educație, sănătate, copii. Acestea sunt cele care creează contribuțiile cele mai rapide și mai au românii în jur de vreo 18% între români, mai preferă parohiile, bisericile, mănăstirile și ele sunt preferate de unul din 5 români pentru a face astfel de, hai să le numim, donații, chiar dacă nu e o donație în mod direct, dar este o formă de susținere cu siguranță.
Pe scurt, toate segmentele sunt importante. Sunt posibilități de creștere atâta timp cât zeci de procente din populația României încă nu a fost atinsă de acest subiect. Vin generații tinere, din urmă, care trebuiesc educate, ele sunt în general cele mai receptive și mai sunt generațiile de la capătul carierei profesionale, după 50-55 de ani, care în continuare necesită educare și pot fi stimulate să contribuie la acest program într-o măsură mai mare”
