Marile case de modă trec de la „quiet luxury” la „loud luxury” și mizează pe logo-uri mari și designuri îndrăznețe pentru a atrage din nou clienții

Casele de modă mari caută să recapete atractivitatea pierdută și înlocuiesc subtilitatea „quiet luxury” cu stiluri mai vizibile și statement, conform CNBC.

Schimbările de la vârf – noi directori creativi la Gucci, Chanel, Versace și sosirea lui Luca de Meo ca CEO Kering – marchează o reorientare către „loud luxury”, cu logo-uri mari, design-uri îndrăznețe și branding puternic.

Casele de modă trec la „loud luxury” și își schimbă direcția creativă pentru a recâștiga clienții dezamăgiți

Burberry revalorifică imaginea sa britanică prin colecții cu carouri integrale, iar Gucci pariază pe noul director artistic Demna Gvasalia, cu primele colecții complete așteptate în 2026. Prada mizează pe versatilitate, iar Moncler experimentează cu designeri rotați în colecția Genius. Chanel, Bottega Veneta și Versace trec și ele prin schimbări de direcție artistică.

Sectorul luxului se confruntă cu vânzări mai slabe, consumatori dezamăgiți de scumpirile post-pandemie și tarife comerciale noi. Brandurile ultra-luxe precum Hermès, Loro Piana sau Cartier mențin clienți fideli dispuși să plătească mai mult, în timp ce altele, precum Gucci și Burberry, încearcă să se repoziționeze prin prețuri moderate și colecții spectaculoase, pentru a recâștiga piața.

Exit mobile version