Sezonul estival a fost pentru litoralul românesc comparabil cu cel din 2019. Vânzările au crescut cu 53% faţă de anul trecut. A crescut mult cererea pentru servicii all inclusive.
Potrivit consultanţilor „Paradis Vacanţe de Vis”, sezonul 2021 a fost comparabil cu sezonul 2019, care a fost, la rândul lui, cel mai bun sezon de litoral, atât din punctul de vedere al numărului de turişti, cât şi al încasărilor.
Vânzările au fost similare anului 2019, dar mai mari cu 53% faţă de anul 2020, numărul total de turişti ajunşi pe litoral prin touroperatorul constănţean fiind, în acest an, de peste 150.000 de persoane.
„Am constatat o creştere evidentă a staţiunilor din sudul litoralului şi a cererii pentru acestea datorită investiţiilor masive din ultimii 5-6 ani. De asemenea, am înregistrat o mică reducere a numărului de turişti în Mamaia. Principalele explicaţii ale acestei reduceri sunt impactul negativ al dării în folosinţă târzii a plajelor lărgite, migrarea unui număr semnificativ de turişti din Mamaia către sudul litoralului precum şi în zona Mamaia Nord – Năvodari. Sezonul estival a fost foarte bun, ceea ce confirmă că litoralul românesc rămâne destinaţia numărul 1 a turiştilor români, din toate punctele de vedere”, subliniază Aurelian Marin, director general „Paradis Vacanţe de Vis”.
Consultanţii au constatat o evoluţie importantă a cererii pentru serviciile All Inclusive, valoarea acestora crescând cu 20% faţă de 2019.
În prezent, pe litoralul românesc sunt peste 30 de hoteluri cu regim All Inclusive, care totalizează peste 10.000 de camere.
În privinţa perioadei când a fost ales litoralul românesc, s-au înregistrat mai puţini turişti în luna iunie a acestui an, din cauza vremii nefavorabile, însă au fost mai mulţi turişti în luna septembrie, anumite hoteluri fiind deschise până pe 20 septembrie.