JPMorgan percepe taxe start-up-urilor fintech pentru accesul la datele clienților, ceea ce amenință modelul lor de afaceri și stârnește proteste din partea acestora

JPMorgan Chase îngrijorează start-up-urile fintech prin planurile de a percepe taxe pentru accesul la datele clienților săi, ceea ce afectează modelul lor de afaceri și este văzut ca o încercare a CEO-ului Jamie Dimon de a elimina concurența emergentă, conform FT.

Banca trimite deja liste de prețuri către companii care până acum folosesc gratuit aceste date, inclusiv agregatori ca Plaid, care cresc datorită accesului liber la informații.

JPMorgan introduce taxe pentru date și stârnește proteste în fintech

Această decizie stârnește furie în rândul fintech-urilor mici, care spun că nu pot suporta costurile și sunt nevoite să le transfere consumatorilor. JPMorgan susține că investește sume mari în dezvoltarea API-urilor care permit accesul securizat la date, iar taxa reduce cererile nejustificate de acces. Reglementările inițiale care interzic astfel de taxe sunt modificate după slăbirea autorității de reglementare în timpul administrației Trump și deschid calea pentru aceste perceperi.

Alte bănci importante, precum PNC, iau în considerare un model similar, iar industria bancară argumentează că astfel se pot acoperi costurile fără a afecta direct consumatorii. În schimb, asociațiile fintech contestă în instanță și atrag atenția asupra faptului că SUA devin singura țară care taxează accesul deschis la date, spre deosebire de piețe ca Marea Britanie sau Suedia, unde accesul este în general gratuit. De asemenea, sectorul criptomonedelor, care depinde și el de accesul la date bancare, cere intervenția politică pentru a bloca aceste taxe.

Exit mobile version