Hipermarketurile, supermarketurile și comerțul tradițional pierd cotă de piață, iar proximitatea modernă și cash&carry stagnează

25120488 - lady pushing a shopping cart in the supermarket.

O analiză a pieței de comerț alimentar din primele șase luni arată schimbări importante între canalele de vânzare, conform ZF.

Hipermarketurile și supermarketurile moderne pierd teren, iar comerțul tradițional scade. În schimb, discounterii câștigă tot mai mult, datorită prețurilor mici și ofertei reduse, dominată de mărcile proprii.

Discounterii câștigă și online-ul crește lent

Vânzările online cresc, dar într-un ritm lent și are ca principal avantaj comoditatea, pe care mulți clienți o preferă proximității moderne.

Pentru prima dată, segmentul de proximitate modernă nu își majorează cota de piață, iar cash&carry stagnează. Astfel, doar două dintre cele opt categorii de magazine analizate de YouGov înregistrează creșteri de cotă de piață și confirmă că pentru români criteriul decisiv la cumpărături rămâne prețul.

Exit mobile version