Guvernul adoptă noi reguli pentru casele de schimb valutar

Guvernul are pe ordinea de zi un proiect de lege prin care casele de schimb valutar vor fi obligate să aplice, în scopul prevenirii şi combaterii spălării banilor şi finanţării terorismului, măsuri standard de cunoaştere a clientelei pentru tranzacţii de cel puţin 2.000 euro, în timp ce furnizorii de servicii de schimb între monede virtuale şi monede fiduciare şi furnizorii de portofele digitale vor avea această obligaţie la tranzacţii cu valoare de cel puţin 1.000 euro.

Legea privind modificarea şi completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative introduce două articole noi care prevăd:

”(2 1 ) Casele de schimb valutar au obligaţia de a aplica măsurile standard de cunoaştere a clientelei atunci când se efectuează tranzacţii a căror valoare minimă reprezintă echivalentul în lei a minimum 2.000 euro, indiferent dacă tranzacţia se efectuează printr-o singură operaţiune sau prin mai multe operaţiuni care au o legătură între ele.

(22 ) Furnizorii de servicii de schimb între monede virtuale şi monede fiduciare şi furnizorii de portofele digitale au obligaţia de a aplica măsurile standard de cunoaştere a clientelei atunci când se efectuează tranzacţii a căror valoare minimă reprezintă echivalentul în lei a minimum 1.000 euro, indiferent dacă tranzacţia se efectuează printr-o singură operaţiune sau prin mai multe operaţiuni care au o legătură între ele.”

Legea prevede noi măsuri şi pentru agentii imobiliari şi cazinouri

În cazul tranzacţiilor imobiliare, agentul imobiliar trebuie să aplice măsurile de cunoaştere a clientelei atât pentru promitentul vânzător, cât şi pentru promitentul cumpărător al imobilului.

Iar furnizorii de servicii de jocuri de noroc tip cazinou au obligaţia să identifice toate tranzacţiile desfăşurate de către clienţi în cazinou şi să facă asocierea între acestea şi profilul clientului stabilit în urma aplicării măsurilor de cunoaştere a clientelei.

Exit mobile version