Drumuri prea mici sau maşini prea multe? De ce nu investeşte statul în infrastructură?

Primăria Capitalei readuce în discuție construcția de proiecte rezidențiale cu mii de locuințe, care afectează calitatea vieții, datorită numărului mare de mașini care vor intra și vor ieși din noile construcții. Dezvoltatorii acuză autoritățile că emit autorizații de construcție fără a investi corespunzător în infrastructura publică.

Zona Floreasca – Barbu Văcărescu – Dimitrie Pompeiu reprezintă un exemplu elocvent, unde s-au construit clădiri pe 1 milion de metri pătrați, suficient pentru peste 100.000 de angajați în corporații. Totuși, primăria a început să investească în reabilitarea căii de rulare a tramvaiului de pe Barbu Văcărescu abia după 15 ani de construcții, iar pe Dimitrie Pompeiu investițiile publice în modernizarea zonei există doar pe hârtie.

Există neînțelegeri privind locurile de parcare

Wulf Daseking, expert în urbanism, spune că dezvoltatorii nu sunt obligați să construiască locuri de parcare în apropierea stațiilor de tramvai, deoarece există alternative viabile la mașina personală. Parcul auto național ajunge în 2023 la 10,3 milioane de vehicule, dintre care 8,1 milioane sunt autoturisme, conform Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI). Locurile de parcare din București sunt extrem de scumpe, între 5.000 și 50.000 de euro, motiv pentru care mulți aleg să parcheze ilegal sau să închirieze locuri de parcare.

Dezvoltatorii afirmă că adesea rămân cu locuri de parcare nevândute, deoarece locatarii caută metode prin care să evite această cheltuială. Chiar dacă dezvoltatorii sunt obligați să construiască locuri de parcare conform reglementărilor, clienții nu sunt obligați să le cumpere.

Exit mobile version