- Comunitatea globală a clienților cu venituri mari crește, iar industria de lux se pregătește.
- Numărul clienților de lux crește cel mai rapid în China și este de așteptat să crească cu o rată anuală de 12% între acum și 2027.
- Cei mai bogați cumpărători din lume sunt atrași de simboluri de statut, cum ar fi produsele în ediție limitată.
Comunitatea globală a clienților cu venituri mari și de lux crește în dimensiune și putere de cumpărare. Statele Unite și Europa găzduiesc, fiecare, mai mult de 30 la sută dintre persoanele cu cea mai mare valoare netă din lume (cu active investibile de 1 milion de dolari sau mai mult) și persoane cu valoare netă foarte mare (cu active investibile de 30 de milioane de dolari sau mai mult) , în timp ce aproximativ 16% au reședința în China continentală, Hong Kong și Taiwan.
Crește numărul clienților, crește și piața
Numărul clienților de lux crește cel mai rapid în China și este de așteptat să crească cu o rată anuală de 12% între acum și 2027. Această distribuție a bogăției este de așteptat să fie un factor de creștere a pieței.
Erwan Rambourg, autorul cărții „Future Luxe: What’s Ahead for the Business of Luxury” a spus: „Fiecare naționalitate se schimbă, iar companiile de lux înțeleg că luxul nu mai este singular, ci o joacă cu bogăția globală”. Cu toate acestea, el a adăugat: „În mod clar, principalele motoare de creștere a luxului în următorii 10 ani vor fi în continuare China și America”.
Ce îi atrage pe bogați
Cei mai bogați cumpărători din lume sunt atrași de simboluri de statut, cum ar fi produsele în ediție limitată care ar putea fi considerate opere de artă în viitor.
Coniacul Hennessy
În 2020, de exemplu, Hennessy a creat o sticlă de coniac în ediție limitată, proiectată de arhitectul Frank Gehry . Au fost produse doar 150 de sticle, fiecare vânzându-se cu amănuntul la 17.000 de dolari. Succesul colaborării a dus la o continuare în anul următor, când prețul fiecărei sticle a crescut la 165.000 de dolari.
Bogații caută articole unice și exclusive, pe care mărcile au început să le ofere.
Cartier oferă arome personalizate
Cartier, de exemplu, oferă consumatorilor de lux oportunitatea de a crea în comun arome complet personalizate cu parfumierul său intern.Dar atracția mărcilor de frumusețe de lux se extinde dincolo de elita globală. Consumatorii care nu sunt persoane cu valoare netă mare ar putea totuși să profite de articole de frumusețe de lux cu prețuri mai mici.
Jucătorii de frumusețe care caută să atingă piețele de lux adevărat și ultra lux vor avea nevoie de creativitate și inovație. Strategiile de introducere pe piață vor împărtăși multe elemente cu manualul standard de lux, care necesită o calitate excepțională a produsului.
Casele de lux pregătesc deja terenul pentru cereri de top
Chanel , Dior și Tom Ford și-au asigurat accesul la ingrediente rare pentru parfumurile lor de lux. Alexander McQueen, de exemplu, a invitat clienții de top la o fostă mănăstire istorică din Londra pentru a marca lansarea colecției sale de parfumuri de lux din opt ingrediente în 2018. Fiecare parfum a fost expus cu piese din arhiva brandului de modă.
Dior a deschis un spa temporar de lux pe Orient Express în 2022 pentru oaspeții VIP în drum spre Festivalul de Film de la Cannes. Casa de modă franceză a investit și în moșii și grădini pentru a găzdui evenimente speciale.Pe măsură ce mărcile se extind în segmentele de lux, ele trebuie, de asemenea, să-și adapteze ofertele la așteptările culturale locale.
Armani Privé a lansat o colecție haute Oud concepută exclusiv pentru piața parfumurilor din Orientul Mijlociu, cu referiri la parfumeria tradițională a regiunii și ingredientele locale.„Trebuie să te adaptezi la cultura locală, care poate varia enorm”, a spus Rambourg. „De exemplu, parfumurile aveau o tracțiune foarte mică în Asia, în timp ce erau foarte populare în Orientul Mijlociu, cu mirosuri foarte specifice. Localizarea este foarte importantă și, odată cu redeschiderea lumii, ceea ce veți afișa la Paris va fi diferit de ceea ce afișați la Tokyo.”