Lipsa cipurilor provoacă pierderi de 100 miliarde euro industriei auto europene. E o criză care a dus la un deficit de aproximativ 18 milioane de vehicule în întreaga lume.
În pandemie, producătorii și furnizorii au redus drastic stocurile și comenzile de semiconductori. La scurt timp după revenirea cererii de pe piața automobilelor, jucătorii din industrie au descoperit că producătorii de cipuri au realocat capacitățile de producție către piețele în plină expansiune precum computerele și centrele de date și au lăsat puține capacități pentru sectorul automobilelor.
România pare decuplată de tendințele globale, producția de autoturisme înregistrează o creștere de peste 15%, iar vânzările de autoturisme noi sunt în creștere cu 5% în primele opt luni ale anului 2022 față de aceeași perioadă din 2021.
Am discutat subiectul cu Bogdan Alecu, senior editor la ZF.
“Noi avem avantajul de a avea două modele care se vând foarte bine la nivel european. Avem Dacia Duster produsă la Mioveni și Ford Puma la Craiova. Pentru ambele există cerere foarte mare, iar atât Renault cât și Ford au redirecționat către uzinele din România componentele electronice tocmai pentru a face față comenzilor.”, a declarat Bogdan Alecu, senior editor la ZF.