CONFIDEX: Indicele încrederii în economie e la cel mai înalt nivel din ultimii 4 ani

Încrederea dă mai mult material de conversație decât inteligența, spune o vorbă veche. Managerii din România sunt mai încrezători în economia locală în ultimele luni. Se declară mai optimişti cu privire la viitor. Este una dintre concluziile ultimului studiu Confidex, al Impetum Grup, prezentat astăzi.

Cele mai optimiste sectoare de business sunt serviciile şi industria IT. Agricultura şi energia sunt ceva mai rezervate. Studiul a fost derulat pe baza răspunsurilor a peste 500 de manageri şi antreprenori români.

Indicele CONFIDEX, care determină nivelul de încredere a managerilor români în economie, atinge cea mai mare valoare măsurată în ultimii patru ani, de 52,5. Astfel, pe fondul scăderii inflației, al creșterii PIB-ului și al unui optimism crescut al mediului de afaceri autohton dar și internațional în legătură cu evoluția economiei, valoarea indicelui a depășit maximul anterior de 50,2, înregistrat în primul semestru al anului trecut.

Managerii sunt afectați de măsurile fiscale, arată studiul

Sunt peste 4 luni de la intrarea în vigoare a noilor măsuri fiscale. Antreprenorii au o imagine mai clară asupra impactului real al acestora.

Majoritatea oamenilor de afaceri români, care au participat la studiul CONFIDEX, declară că resimt  impactul acestora. 87% dintre antreprenorii din domeniul serviciilor se declară afectați de schimbarea modului de taxare al microîntreprinderilor.

La fel de numeroși sunt managerii care resimt dificultăți din cauza anulării scutirii de impozit pentru venituri peste 10.000 lei. 82% dintre manageri susțin că taxarea cu minimum 1% din cifra de afaceri a companiilor cu businessuri mari afectează companiile.

În contextul actual al pieței, principalele priorități ale managerilor autohtoni sunt creșterea vânzărilor (48% dintre aceștia), retenția angajaților (26%), îmbunătățirea relației cu clienții (26%), accesul la finanțare (22%) și digitalizarea și automatizarea (21%), potrivit studiului.

Iar principalele oportunități pe care le iau în considerare oamenii de afaceri din România sunt accesul mai facil la piețele internaționale (12% dintre participanții la studiul actual, comparativ cu 11%, în studiul din S2 2023), creșterea cererii pe piață (12%, în scădere de la 18%) și digitalizarea și tehnologizarea (12%, dublu față de 6%, în studiul precedent).

Exit mobile version