- Companiile maritime caută alternative la leasingurile chinezești pentru a evita taxele mari din SUA, scrie FT.
- Navele „deținute de chinezi” plătesc taxe ridicate, iar operatorii refinanțează sau încheie leasinguri.
- Profitabilitatea și finanțarea europeană permit înlocuirea finanțării chinezești și consolidarea capitalului.
Companiile de transport maritim caută alternative la finanțarea chinezească pentru a evita taxele mari la porturile SUA, impuse de noile reguli Trump ce intră în vigoare pe 14 octombrie, conform FT.
Schemele „sale and leaseback” reprezintă o parte semnificativă din cei 100 miliarde dolari finanțați de instituții chineze, iar noile taxe pot ajunge la milioane de dolari per vizită pentru nave mari.
Operatorii evită finanțările chinezești și refinanțează navele pentru a reduce taxele
Operatorii refinanțează sau încheie contractele chinezești pentru a evita clasificarea drept nave „deținute de chinezi”, iar taxa de proprietate este separată de cea pentru nave construite în China. Instituțiile chineze finanțează masiv achizițiile de nave de circa un deceniu și reprezintă peste 15% din piața globală.
Marile companii, inclusiv linii de transport container și firme energetice, înlocuiesc finanțările chinezești cu credite de la bănci non-chineze pentru a-și consolida capitalul și a reduce riscurile geopolitice. Deciziile de refinanțare depind și de profitabilitatea mai mare a industriei și de disponibilitatea băncilor tradiționale de a oferi alternative și schimbă strategiile globale de finanțare a transportului maritim.

