Românii au căutat, la început de an, poziţiile de şofer, inginer şi asistent medical. A crescut numărul căutărilor după cuvântul cheie „salariu”.
Aproximativ 500.000 de căutări au fost făcute, de la începutul anului, pe eJobs.ro de către candidaţii aflaţi în căutarea unui loc de muncă. Numărul este în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, evoluţie reflectată şi în nivelul aplicărilor înregistrate în luna ianuarie, când a fost depăşit pragul de 1 milion.
Prima lună din an a adus un interes crescut din partea candidaţilor pentru joburile de şofer, pentru care au fost făcute peste 35.000 de interogări în platformă, de inginer (16.500 de căutări) sau asistent medical (13.000 de căutări).
Contrar aşteptărilor angajatorilor, cu 10.000 de căutări, locurile de muncă remote rămân în topul celor mai căutate de cei care vor să se angajeze.
„Vedem un număr mai mare de interogări în platformă pentru cuvintele cheie <remote> sau <de acasă> decât anul trecut pe vremea aceasta, în condiţiile în care angajatorii se orientează mai degrabă către readucerea angajaţilor la birouri. Candidaţii nu vor însă în mod neapărat joburi exclusiv remote, ci mai degrabă caută acele variante care le permit să lucreze şi de acasă. Mai exact, joburi care pot fi făcute într-un regim hibrid”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs, cea mai mare platformă online de recrutare din România.
Şi joburile de contabil au atras peste 10.000 de interogări, în timp ce operatorii call center au avut 7.500.
În ceea ce-i priveşte pe şoferi, cei mai mulţi candidaţi vor să afle ce joburi disponibile sunt pentru şoferii de categoria B, şoferii de tir sau şoferii livratori.
Pentru segmentul de ingineri, cele mai multe căutări s-au făcut pentru ingineri constructori, ingineri mecanici, ingineri chimişti şi ingineri de instalaţii.
„Un fenomen foarte interesant pe care l-am remarcat în ultima perioadă ţine de faptul că în foarte puţine cazuri vedem candidaţi care caută un anumit angajator, iar acolo unde apar totuşi nume, cel mai frecvent aparţin angajatorilor din retail. Deşi atunci când primesc o ofertă sunt atenţi şi investighează reputaţia de angajator pe care şi-a construit-o o anumită companie, în etapa iniţială, cea în care prospectează ofertele din piaţă, numele companiei contează mult mai puţin decât aspecte precum salariul, programul sau descrierea atribuţiilor din fişa postului”, explică Roxana Drăghici.
Salariul mediu net al celor care lucrează în inginerie este 4.300 de lei, 3.700 de lei pentru angajaţii din contabilitate şi 3.600 de lei pentru cei din transporturi / distribuţie. În call-center-e, media salarială netă, la nivel naţional, este de 3.100 de lei.
Alte poziţii care au generat, cumulat, peste 10.000 de căutări au fost manager, assistant manager, electrician ori agent de vânzări.
De asemenea, comparativ cu anii anteriori, a crescut numărul de căutări în care este specificat cuvântul „salariu”.
„Candidaţii devin din ce în ce mai specifici când vor să-şi schimbe jobul. Dacă acum îi vedem că fac o preselecţie în funcţie de salariul afişat în anunţ sau stilul de lucru decis de companie (de la birou, hibrid sau remote), foarte curând este probabil să vedem căutări în care se menţionează beneficiile dorite”, mai spune Roxana Drăghici.