Industria luxului pare să se descurce mai bine decât alte sectoare în timpul unei recesiuni din cauza expunerii sale la consumatorii cu venituri mari.
O posibilă recesiune ar îndepărta clienții din clasa de mijloc și i-ar face pe clienții care cheltuiesc mai mult să cheltuiască mai atent, devenind mult mai pretențioși. Acest lucru ar putea reprezenta o oportunitate pentru cele mai bine cotate companii de lux, dar o adevărată provocare pentru brandurile din industrie care se bazează în prezent pe clienții din clasa de mijloc, scrie Business of Fashion.
Un exmplu ar fi provocările aduse de pandemie, în urma cărora vânzările din industrie au revenit la 301 de miliarde de dolari în 2021, cu 7% peste nivelurile de dinaintea crizei din 2019, potrivit companiei de consultanță Bain & Co. Cheltuielile de lux par să fie izolate de deteriorarea condițiilor economice deoarece vânzările în primul trimestru au crescut cu 17 până la 19% față de nivelurile dinaintea pandemiei, în ciuda izbucnirii războiului din Ucraina și a unui nou val de restricții covid în China, scrie BoF.
Analiștii de la UBS au spus că Hermès este „una dintre companiile care ar putea raporta în continuare o creștere organică pozitivă a vânzărilor într-o recesiune severă” . Louis Vuitton este, de asemenea, bine poziționat pentru a prospera, au scris analiștii. În schimb, potrivit experților din industrie, Tod’s și Ferragamo ar putea înregistra pierderi semnificative, precizează BoF.
„Oportunitatea va fi pentru cele mai mari mărci care vor obține o pondere mai mare în timpul unei perioade de slăbiciune a industriei, deoarece continuă să investească și să aibă încredere că, dacă consumatorii limitează cheltuielile de lux, cele mai scumpe mărci vor păstra o cotă mai mare din cheltuieli”, spune Deutsche Bank.
„Un scenariu de recesiune va separa cele mai bune mărci de restul”, a spus Daniel Langer, director executiv la firma de strategie de lux Equité.