- Global Payments: De 1 Iunie şi Rusalii, românii au cheltuit peste 27 de milioane de lei pe mese în oraş şi cazare.
- Trend-ul de plată şi consum a crescut progresiv, în data de 25 mai fiind înregistrate aproape 16 mii de tranzacţii.
- Studiul arată că cele mai multe jucării s-au cumpărat în ziua de 1 iunie, când s-au făcut 218 plăţi cu cardul, în valoare de 30 de mii de lei.
Românii au cheltuit de 1 Iunie şi Rusalii peste 27 de milioane de lei pe mese în oraş şi cazare şi au realizat cu 50% mai multe tranzacţii electronice decât anul trecut, arată un studiu realizat de Global Payments, furnizor de servicii şi tehnologie de plată.
Astfel, în perioada 25 mai – 5 iunie, pentru categoriile restaurante, locuri de servit masa, unităţi de cazare şi agenţii de turism, românii au făcut plăţi care au depăşit suma de 27,6 de milioane de lei şi au fost realizate peste 200 de mii de tranzacţii.
Trend-ul de plată şi consum a crescut progresiv, în data de 25 mai fiind înregistrate aproape 16 mii de tranzacţii, în valoare de 1,8 milioane de lei, culminând cu 3,17 milioane de lei şi peste 20 mii de tranzacţii electronice în data de 4 iunie 2023. În data de 5 iunie, numărul tranzacţiilor a scăzut puţin până 15,2 mii de tranzacţii, ajungând la o valoare de 2,3 milioane de lei.
Studiul arată că cele mai multe jucării s-au cumpărat în ziua de 1 iunie, când s-au făcut 218 plăţi cu cardul, în valoare de 30 de mii de lei. În ziua anterioară s-au realizat încă 198 de tranzacţii, în valoare de 27 de mii de lei. În total, în cele 10 zile analizate, bugetul pentru minivacanţă a fost de 155 de ori mai mare decât cel pentru jucării.
Cât au alocat românii anul trecut
Anul trecut, românii au alocat, în aceeaşi perioadă, cu 10 milioane de lei mai puţin pentru cazare şi mese servite în oraş. Aceştia au cheltuit doar 17,7 milioane de lei şi au realizat aproape 140 de mii de plăţi cu cardul. Valoarea şi numărul tranzacţiilor electronice a fost influenţat şi de faptul că, în 2022, Ziua Internaţională a Copilului a picat în mijlocul săptămânii (miercuri), iar Duminca Rusaliilor 12 zile mai târziu. Aşadar, şi minivacanţa a fost fragmentată.
„În aceste perioade libere prelungite observăm o creştere semnificativă, la nivel naţional, a gradului de utilizare a instrumentelor digitale de plată, pentru că, atât numărul tranzacţiilor, cât şi valoarea lor sunt mai mari de la un an la altul. Dar, cu cele 5,5 milioane de euro (27,6 milioane lei) şi 200 de mii de tranzacţii, România încă mai are recuperat la acest capitol, comparativ cu alte ţări din regiune. Pentru aceeaşi perioadă analizată şi pentru aceleaşi categorii de business, Global Payments a înregistrat peste 700 de mii de tranzacţii în Slovacia, în valoare de 13 milioane de euro, peste 500 de mii de tranzacţii, în Austria, în valoare 21 de milioane de euro şi aproape 2 milioane de tranzacţii în Cehia, care au depăşit 41 de milioane de euro.”, a declarat Cătălin Moise, Country Manager Global Payments România.
Apetitul pentru minivacanţă
Apetitul pentru minivacanţă al românilor a fost evident în creştere şi în jurul sărbătorii de 1 Mai. Anul acesta s-au făcut 236 de mii de tranzacţii electronice şi s-a cheltuit peste 28 de milioane de lei pentru mese în oraş şi cazare, în cele două săptămâni anterioare (17 aprilie – 1 mai). Aproape de două ori mai mult decât anul trecut, când, în aceeaşi perioadă şi pentru aceleaşi categorii de interes, s-au cheltuit doar 16 milioane de lei.
Şi mai mult de atât s-a cheltuit de 1 Mai în magazinele alimentare. În zilele de 21 şi 28 mai (vineri) ale acestui an, românii au făcut la aceşti comercianţi peste 200 de mii de tranzacţii, în valoare de 20 de milioane de lei. De altfel, top 10 cele mai mari bugete zilnice cheltuite cu ocazia sărbătorii de 1 Mai au fost în supermarket-uri.