Bruxelles ridică ștacheta: reguli „Made in Europe” pot tăia miliarde din profiturile auto

Bruxelles pregătește praguri „Made in Europe” de până la 70% pentru produse-cheie, în special auto, ca să reducă dependența de China și să stimuleze producția internă. Măsura poate costa companiile europene peste 10 miliarde de euro anual și schimbă regulile pentru accesul la stimulente publice.

Ce vrea Bruxelles-ul?

Inițiativa urmărește ca doar produsele care îndeplinesc praguri ridicate de conținut european să primească achiziții, granturi sau garanții de stat. Auto și tehnologiile curate, inclusiv panourile solare și bateriile, intră primele în vizor.

Cât ar costa industria?

Oficiali UE estimează un impact de peste 10 miliarde euro pe an, companiile fiind împinse să cumpere componente mai scumpe produse în blocul comunitar. Germania devine mai favorabilă regulilor pro-achiziții europene pe fondul deteriorării economice.

Ce urmează?

Proiectul „Industrial Accelerator Act”, coordonat de Stéphane Séjourné, este anunțat pentru 10 decembrie, dar poate suferi modificări sau întârzieri. Fiecare componentă ar fi evaluată după capacitatea reală de producție din UE, iar definiția „european” poate fi limitată la statele membre.

Exit mobile version