Aviaţia locală este dominată de operatorii străini, în timp ce companiile româneşti eşuează. Piaţa locală este dominată de jucători străini precum Wizz Air, care are mai bine de jumătate din piaţa locală, şi Ryanair

(FILES) This file picture taken on November 30, 2006 at London's Heathrow airport shows a commercial airliner preparing to land. A major transatlantic deal will open up Heathrow airport to airlines across Europe from April 1, 2008. ADRIAN DENNIS/FILES

Aviația românească, deși are o tradiție îndelungată, nu reușește să se mențină la nivelul concurenței internaționale în ultimii ani și este afectată semnificativ de probleme financiare, conform ZF.

Aceasta duce la colapsul unor companii aeriene și la dificultăți mari pentru altele, chiar și pentru operatorii care încă funcționează pe piața locală. O dovadă clară a acestui declin este falimentul recent al companiei Blue Air, anunțat de Infinexa, o companie antreprenorială românească specializată în restructurarea și finanțarea firmelor aflate în dificultate.

Falimentul Blue Air: Un șoc pentru piața aeriană românească

Blue Air, care este cândva un jucător important pe piața locală de transport aerian, încetează să mai opereze zboruri încă din 6 septembrie 2022 și lasă mii de pasageri pe aeroporturi, iar vestea anulării tuturor zborurilor vine ca un șoc pentru industrie. Compania motivează această decizie prin faptul că Ministerul Mediului pune poprire pe toate conturile sale, ceea ce face imposibilă continuarea activității. În martie 2023, Blue Air intră în insolvență, iar anunțul falimentului vine la aproape un an distanță de la oprirea zborurilor.

Înainte de pandemie, Blue Air este unul dintre cei mai mari operatori de pe piața locală de transport aerian și transportă anual aproximativ 5 milioane de pasageri și este al doilea cel mai mare jucător pe piața românească, imediat după Wizz Air, competitorul său direct. Falimentul acestei companii reflectă o problemă mai largă a industriei aeriene din România, unde multe companii românești se confruntă cu dificultăți financiare și cu imposibilitatea de a concura eficient cu operatorii internaționali mari.

Exit mobile version