- CNAB anunță planuri de extindere și modernizare a terminalelor Otopeni și Băneasa, cu investiții totale de 2 miliarde de euro
- Finanțarea ar putea veni din surse proprii și din credite de la Banca Europeană de Investiții
- Traficul pe Otopeni urcă la 17 milioane de pasageri, iar capacitatea ar putea depăși 22 de milioane în cinci ani
Cine finanțează planul de 2 miliarde de euro pentru aeroporturile Capitalei?
Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) pregătește extinderea ambelor aeroporturi din Capitală, cu construirea de terminale noi la Otopeni și Băneasa. Programul de investiții, evaluat la peste 2 miliarde de euro, se va desfășura pe o perioadă de 5–10 ani. CEO-ul CNAB, Bogdan Mîndrescu, afirmă că finanțarea va proveni atât din surse proprii, cât și din împrumuturi de la Banca Europeană de Investiții, aflată deja în discuții cu compania.
Otopeni se extinde sub trafic și își dublează capacitatea
Aeroportul Otopeni trece printr-un amplu proces de modernizare și va adăuga un nou terminal. Lucrările vor fi realizate sub trafic, fără închiderea aeroportului, prin secțiuni temporar restricționate. De la 16 milioane de pasageri în 2024, traficul va ajunge la 17 milioane anul acesta și este estimat să depășească 22 de milioane în cinci ani, un avans de peste 30%.
Băneasa revine în atenția operatorilor aerieni
Aeroportul Băneasa, modernizat în 2022 cu o investiție de 12 milioane de euro, devine tot mai atractiv pentru operatori. Wizz Air și Ryanair au deschis baze și au lansat curse regulate, ceea ce determină CNAB să pregătească un nou terminal și pentru această locație, ca parte a planului integrat de dezvoltare a infrastructurii aeriene din București.

