Yoto își dublează vânzările la 94,8 mil. lire în 2024 și estimează profit în 2025, în pofida pierderilor cauzate de o rechemare de baterii

Cativa copii se joaca la gradinita cu cuburi

Yoto, start-up britanic care produce difuzoare fără ecran pentru copii, aproape își dublează vânzările în 2024 și estimează că obține primul profit în 2025, conform FT.

Dispozitivele, populare printre părinții care caută alternative la smartphone-uri, ajung acum la circa 3 milioane de copii la nivel global.

Yoto raportează creștere puternică și se extinde global

Compania, susținută de investitori precum Sir Paul McCartney, familia Roald Dahl și fondul Chan Zuckerberg Initiative, raportează venituri de 94,8 milioane lire sterline în 2024, în creștere cu 86% față de anul precedent. Creșterea vine în pofida pierderilor care se adâncesc la 8,4 milioane lire, cauzate în principal de un cost excepțional de 7 milioane lire pentru retragerea unei baterii cu risc de supraîncălzire.

Fondată în 2017 de Ben Drury și Filip Denker, Yoto devine un rar exemplu de companie britanică de electronice de consum cu anvergură globală și are piețe importante în America de Nord, Franța și Australia, iar producția are loc în China, Vietnam și Thailanda. Modelul de business se bazează tot mai mult pe venituri recurente din vânzarea de carduri și abonamente cu conținut audio – de la povești clasice și benzi desenate, la muzică Disney sau Harry Potter.

În competiție directă cu rivala germană Tonies, listată la Frankfurt, Yoto își extinde oferta prin colaborări cu influenceri, conținut original și carduri interactive „choose your own adventure”. În plus, colaborează cu start-up-ul londonez ElevenLabs pentru a traduce titlurile în mai multe limbi și urmărește consolidarea poziției pe o piață globală aflată în creștere.

Exit mobile version