În 2022, disponibilizările se extind în afacerile americane. Chiar și companiile rezistente la concedieri, cum ar fi Netflix, au făcut reduceri de personal, iar companiile care au cunoscut un boom în perioada pandemiei, cum ar fi Shopify, elimină acum sute de locuri de muncă, informează Insider.
Motivul concedierilor este dublu: creșterea afacerilor încetinește, în timp ce costurile forței de muncă cresc. Combinația determină companiile americane dintr-o varietate de industrii să reducă numărul de angajați.
Tesla a concediat 229 de persoane la sfârșitul lunii iunie, conform dosarelor WARN.
Disponibilizările au afectat în primul rând angajații din divizia sa Autopilot . De asemenea, Tesla a închis un întreg departament din San Mateo, California, și a mutat unii dintre lucrătorii biroului într-o altă locație, a raportat Bloomberg .
Reducerile au venit după ce CEO-ul Elon Musk a declarat la începutul lunii iunie că vrea să reducă locurile de muncă și că are un „ sentiment foarte prost” legat de economie.
Producătorul de mașini electrice Rivian a confirmat în iulie că va concedia în jur de 800 de angajați , adică aproximativ 6% din forța de muncă, ca parte a unui proces pentru reducerea costurilor, scrie Insider.
Microsoft a anunțat în iulie că va reduce un „număr mic” de angajați din mai multe grupuri, inclusiv consultanță și soluții pentru clienți și parteneri, a declarat un purtător de cuvânt al companiei pentru Bloomberg .
În iunie, JPMorgan a confirmat că va concedia peste 1.000 de angajați din departamentul său de creditare a locuințelor. Reducerile au venit pe fondul încetinirii cererii de credite ipotecare și refinanțări.
Netflix a concediat aproximativ 150 de persoane la mijlocul lunii mai, în a doua rundă de disponibilizări în 2022, , iar Coinbase a redus aproximativ 18% din forța de muncă în 2022.