- Horeca Orders digitalizează comenzile din industria ospitalității și elimină metodele tradiționale precum WhatsApp sau comenzile scrise de mână, cu peste 1.600 de locații active și 32.000 de comenzi procesate lunar.
- Platforma funcționează pe un model freemium și SaaS și oferă funcționalități gratuite pentru restaurante și opțiuni avansate contra cost, cu prețuri de la 50 euro/lună pentru restaurante și 8 euro/lună pentru furnizori.
- Obiective ambițioase pentru 2025: extindere pe piața externă, integrarea AI pentru predicția comenzilor și atingerea unei cote de piață de 30% în industria Horeca din România.
Un start-up local, Horeca Orders, schimbă industria ospitalității prin digitalizarea procesului de comandă dintre restaurante și furnizori. Lansată în urmă cu aproape trei ani, platforma elimină metodele tradiționale, precum comenzile scrise de mână sau mesajele trimise pe WhatsApp, aducând eficiență și transparență în gestionarea comenzilor.
Cu peste 1.600 de locații active și peste 32.000 de comenzi, Horeca Orders atrage clienți importanți, precum City Grill și 5 to go. În 2024, numărul de locații care utilizează platforma crește de trei ori, și-și consolidează poziția pe piața românească.
Horeca Orders operează fără finanțare externă și pe un sistem freemium. Start-up-ul țintește expansiunea în orașele mari, precum Cluj-Napoca, Timișoara și Iași, dar și intrarea pe o piață externă în 2025. Obiectivul ambițios al companiei este de a atinge o cotă de piață de 30% în următorii doi ani.
Denis Todirică și Tibi Crăciun oferă soluția ordine în haosul comenzilor
Platforma dezvoltată de cei doi fondatori oferă o soluție simplă, dar eficientă pentru restaurantele care colaborează cu numeroși furnizori. Un restaurant mediu are, în general, aproximativ 15 furnizori, iar procesul tradițional de comandă poate consuma până la 4 ore dintr-o zi de muncă. Horeca Orders automatizează acest proces, trimițând comenzile către furnizori chiar și dacă aceștia nu folosesc platforma.
„Aplicația noastră permite trimiterea comenzilor prin SMS sau email, iar ulterior integrăm sistemul complet al furnizorilor,” explică Denis Todirică.
Modelul de business va avea în vedere integrarea AI
Start-up-ul funcționează pe un model SaaS (Software as a Service), oferind funcționalități de bază gratuite pentru restaurante, cu opțiuni avansate disponibile contra cost. În prezent, 700-800 de locații Horeca folosesc platforma activ, iar 15 furnizori plătitori au fost deja integrați.
- Costurile pentru restaurante: 50 euro/lună/locație
- Costurile pentru furnizori: 8 euro/lună/locație
Pentru 2025, compania plănuiește să integreze tehnologii AI pentru a prezice comenzile, crescând eficiența și adaptabilitatea. „Dacă un restaurant comandă frecvent 5 bucăți dintr-un produs și schimbă la 7, algoritmul nostru poate prezice aceste nevoi,” declară Todirică.
Ce urmează pentru Horeca Orders în 2025?
„În România sunt 30.000 de locaţii, iar noi avem deja 1.600. Obiectivul nostru este să ajungem la 30%,” menționează Todirică.
Un alt obiectiv pentru 2025 este integrarea tehnologiei AI pentru predicţia comenzilor. „De exemplu, dacă un restaurant comandă constant 5 bucăţi dintr-un produs şi la următoarea comandă solicită 7, algoritmul nostru a reuşit să prezică această schimbare,” explică el.
Horeca Orders crește fără finanţare externă, singurele resursele sunt cele ale fondatorilor. „Noi am investit banii, timpul şi efortul nostru. Până acum, nu am atras finanţare externă. Ne-am concentrat pe creşterea numărului de clienţi şi a locaţiilor active,” conluzionează Todirică.