Compania Twitter susține că lupta sa continuă de a încheia achiziția de 44 de miliarde de dolari cu miliardarul Elon Musk este unul dintre factorii scăderii surprinzătoare a veniturilor trimestriale, scrie Reuters.
Recent, Twitter l-a dat în judecată pe Musk pentru că a renunțat la oferta sa de cumpărare a companiei. Confruntarea legală se va desfășura într-un proces care va începe în octombrie, iar între timp incertitudinea acordului îi îngrijorează pe agenții de publicitate Twitter, provocând haos în interiorul companiei.
Veniturile din publicitate au crescut cu doar 2%, până la 1,08 miliarde de dolari, departe de așteptările Wall Street, estimate la 1,22 miliarde de dolari, potrivit datelor Refinitiv IBES.
Venitul total al trimestrului II, care include și venituri din abonamente, a fost de 1,18 miliarde de dolari, în scădere comparativ cu cele 1,19 miliarde de acum un an, relatează Reuters.
„Twitter este acum în dificultatea de a-i convinge pe agenții de publicitate că afacerea sa publicitară este solidă, indiferent de modul în care se termină lupta sa cu Musk, iar câștigurile sale din trimestrul al doilea arată că platforma va trebui să depună efort intens în acest sens”, a spus Jasmine Enberg, analist principal la firma de cercetare Insider Intellige.
Conform Reuters, costurile și cheltuielile companiei au crescut cu 31%. Twitter a declarat că pierderea sa netă a fost de 270 de milioane de dolari, echivalentul a 35 de cenți pe acțiune, o adevărată prăbușire față de profitul de 65,6 milioane de dolari, echivalentul a 8 cenți pe acțiune, înregistrat anul trecut.
Numărul utilizatorilor activi zilnic monetizabili, grup urmărit îndeaproape de investitori și de cei care măsoară numărul de vizulizări de publicitate pe Twitter, a crescut cu 16% la 237,8 milioane, dar nu a atins așteptările analiștilor de 238,7 milioane.