Train Europe preia Petroutilaj-3DRD. Bogdan Alecu, jurnalist, ZF: Transportul feroviar va crește, în viitor, va cunoaște un trend ascendent, pentru că cele mai mari companii europene se concentrează pe decarbonizare

Compania franceză CFD cedează 76% din acțiunile Petroutilaj-3DRD către Train Europe din Ungaria, în urma unui acord de vânzare finalizat în ianuarie 2025. Train Europe preia operarea sitului industrial, vrea extinderea capacităților și investește în modernizare.

În paralel, CFD se concentrează pe producția de utilaje feroviare noi, pe care le fabrică în continuare la Petroutilaj, conform unui anunț de pe site-ul oficial al companiei franceze.

Petroutilaj S.A., fondată în 1899, se concentrează inițial pe reparații de echipamente petroliere, apoi se extinde spre sectorul feroviar. Uzina e înființată în 1899. În 1948 intră sub controlul statului, devine uzină, iar în 2002 trece printr-un proces de privatizare și intră pe piața de capital. Petroutilaj 3DRD e înființată în 2001 de grupul francez CFD, iar în 2016 preia activităţile feroviare şi uzina companiei Petroutilaj.

În prezent, compania are afaceri de 3,5 milioane lei și un profit net de peste 664.000 lei, potrivit Ministerului Finanțelor.

Ce spune Bogdan Alecu, jurnalist, ZF, pentru Aleph Business?

Este benefică această preluare a Petroutilaj-3DRD de către Train Europe?

„Cu siguranță, pentru unguri, este o afacere profitabilă și de ce spun asta? Transportul feroviar va crește, în viitor, va cunoaște un trend ascendent, pentru că cele mai mari companii europene se concentrează pe decarbonizare. Iar, astfel de tranzacții nu sunt făcute, neapărat, pentru a cumpăra acea companie, ci pentru a cumpăra un pachet de contracte și, foarte important, angajați. Chiar dacă nu sunt mulți, sunt 51, potrivit Ministerului de Finanțe, în 2024. Reprezintă o bază de pornire. Iar, o companie cu viziune are de unde pleca mai departe”, spune el.

De ce nu a preluat o companie românească 76% din acțiuni?

„Pentru că avem deja companii românești care au investit în transport. Momentan se concentrează pe achiziții, pe achiziții de utilaje, în principal. Și deja sunt companii românești de transport feroviar active la nivel regional”, adaugă el.

Ce oportunități de creștere a profitabilității pot apărea în urma modernizării sitului industrial din Prahova?

„Este o bază de pornire pentru că Prahova este exact pe traseul dintre Granița de Vest și Constanța. Ok, traseul nu este în totalitate modernizat, dar se lucrează la el. Și, deja fiind în Schengen, este foarte bine să fii pe un astfel de traseu, activ în sectorul feroviar. Și să nu uitați că Prahova este un nod foarte important”, conchide el.

Exit mobile version