- Tesla raportează -45% în profitul din T2/2024, din cauza reducerii de preț pentru EV-uri.
- Elon Musk spune că vei putea un robotaxi de anul viitor, după ce-l prezintă în 10 octombrie.
- Google are +14% la venituri în T2/2024, an/an, până la 84,74 miliarde de dolari și peste așteptările de 84,19 miliarde.
Tesla și Google raportează. Sunt cifrele pe care le așteaptă Wall Street cu ardoare, însă Musk vine cu niște minusuri și niște amânări. Poate are Google vești bune?
Începem cu Tesla, care nu împlinește așteptările Wall Street. Profitul scade cu 45% în T2/2024 față de aceeași perioadă a anului trecut. Cifra e de 1,48 de miliarde de dolari, adică 42 de cenți pe acțiune.
Motivul? reducerea prețurilor mașinilor.
La venituri, raportează 25,50 miliarde dolari față de 24,77 miliarde, consensul LSEG și plus 2% an/an.
Și livrările de mașini sunt în scădere pentru al doilea trimestru consecutiv, iar de la an/an sunt în depreciere cu 7% până la 19,9 miliarde de dolari.
După raportări, acțiunile ajungeau și la -8% în after market.
Prima jumătate a anului a fost dificilă pentru Tesla, care a anunțat că dă afară 10% din forța de muncă.
Compania a fost nevoită să amâne și prezentarea Robotaxi-urilor, din 8 august, în 10 octombrie, spunea Musk la întâlnirea cu acționarii.
Când vine prima plimbare cu un robotaxi? „Ar fii șocant să nu fie anul viitor”, spune Musk, care pare că-și dă seama de previziunile lui prea optimiste din trecut.
Musk promite încă din 2016 că Tesla va transforma EV-urile existente în mașini autonome cu actualizări de software, pe care compania le numește Full Self-Driving. Tesla lucrează separat la „CyberCab”, un robotaxi dedicat.
La apelul de marți, Musk spune că nu prevede obstacole de reglementare pentru lansarea tehnologiei de conducere autonomă a Tesla la scară în SUA și nu numai.
Tesla raportează slab, momentan. Poate câștigă Google ceva?
Google nu dezamăgește investitorii, dar are câteva minusuri de punctat.
Dacă o luăm de la cifrele bune, Google are +14% la venituri în T2/2024, an/an, până la 84,74 miliarde de dolari și peste așteptările de 84,19 miliarde.
Divizia de cloud, dar și cea de search (motorul de căutare), au contribuit la avans. Au depășit pentru prima dată venituri 10 miliarde de dolari și profit operațional de 1 miliard de dolari.
Totuși, urmărește și divizia de publicitate, unde cifrele s-au apreciat. Veniturile se ridică la 64,62 miliarde dolari, în creștere față de 58,14 miliarde dolari anul trecut.
Ce înseamnă? Business-ul de publicitate continuă să crească, deși într-un ritm mai lent decât în primul trimestru. Inflația în creștere și ratele dobânzilor au încordat bugetele de marketing în 2022 și 2023.
Însă, venituri din publicitatea pe YouTube sunt mai modeste decât consensul: 8,66 miliarde dolari, față de 8,93 miliarde.
Cât despre profit? 23,6 miliarde de dolari sau 1,89 de dolari versus 18,4 miliarde dolari, sau 1,44 dolari pe acțiune, în trimestrul 2 din 2023.
Acțiunile ajung însă și la -3% în after market.