Studiu Concordia: 7 din 10 români vor mai multe investiţii străine în România şi au o părere bună despre companiile româneşti care se extind în UE

Conform studiului „Atitudinea populaţiei cu privire la patriotismul economic şi vulnerabilităţile regimului democratic”, realizat de INSCOP la solicitarea Confederaţiei Patronale Concordia, aproximativ 70% dintre români își doresc o creștere a nivelului investițiilor străine directe în țară. Acest rezultat evidențiază o deschidere largă a populației față de capitalul străin și o încredere în rolul pozitiv pe care aceste investiții îl pot avea asupra economiei.

Care e rolul companiilor în economia națională?

Directorul executiv al Concordia, Radu Burnete, subliniază necesitatea unui pact autentic între mediul de afaceri, societate și stat, fundamentat pe încredere reciprocă. Acesta afirmă că românii percep companiile drept piloni ai stabilității și progresului economic și că este momentul oportun pentru a consolida o economie funcțională pentru toți cetățenii.

Care e percepția asupra companiilor românești care investesc în străinătate?

Peste 60% dintre respondenți au o opinie favorabilă cu privire la companiile românești care desfășoară investiții în afara granițelor. Doar 30% privesc negativ aceste inițiative. Președintele INSCOP, Remus Ștefureac, spune că tinerii sunt cei mai entuziasmați de acest tip de dezvoltare economică, fapt ce indică o tendință de internaționalizare apreciată în rândul noii generații.

Care sunt datele despre sondaj?

Sondajul e realizat pe un eșantion de 1.000 de persoane, reprezentativ pentru categoriile socio-demografice relevante (sex, vârstă, ocupație). Confederaţia Patronală Concordia, comanditarul cercetării, reprezintă companii care contribuie cu 30% la PIB-ul României.

E nevoie de educație economică și combaterea dezinformării

Radu Burnete atrage atenția asupra pericolului dezinformării economice. El subliniază responsabilitatea celor care înțeleg economia de a explica publicului modul în care aceasta funcționează. În lipsa unei comunicări clare, spațiul public riscă să fie dominat de informații eronate sau manipulatoare.

Exit mobile version