Studiu: 65% din 350 de companii din România aleg social media ca principal canal de promovare

Circa 65% dintre companiile din România aleg canalele social media drept principalele metode de promovare, conform studiului Romanian Ecommerce Report 2024, realizat de MKOR la comanda VTEX (NYSE: VTEX), platforma entreprise compozabilă şi completă. Studiul este realizat pe un eşantion de 350 de companii, transmit reprezentanţii VTEX.

„Şase din zece microîntreprinderi înregistrează o scădere a vânzărilor online în 2023, semn că afacerile mici întâmină dificultăţi în adaptarea la piaţa dinamică a comerţului digital”, potrivit studiului citat de ZF.

Întreprinderile mari raportează creșteri ale vânzărilor

Două din trei întreprinderi mari raportează o creştere a vânzărilor, ceea ce reflectă capacitatea lor de a valorifica resurse mai ample şi strategii mai avansate, spun reprezentanţii VTE. Conform datelor analizate, circa 70% dintre start-up-uri înregistrează o creştere a vânzărilor online, ceea ce arată potenţialul de dezvoltară rapidă în stadiile incipiente ale activităţilor digitale.

În 2023, cele mai vândute categorii de produse online au fost electrocasnice şi aparate electronice (16%, +10% faţă de 2022); produse pentru casă, grădină şi DIY (14%); bunuri de consum non-food (12%); jucării, produse pentru copii şi îngrijire a micuţilor (10%, +4%) şi produse pentru sport (9%, +5%), arată sursa citată.

„Magazinele de e-commerce reclamă o competiţie acerbă cu producătorii sau cu alţi retaileri în încercarea de a-şi atrage şi a-şi păstra clienţii. Anul trecut, aproape 42% dintre afacerile de ecommerce (+ 21% faţă de 2022) au menţionat competiţia cu producătorii sau alţi retaileri ca una dintre principalele provocări pentru business în 2023.”

O altă provocare pentru retailerii online în 2023 a fost abandonarea coşului de cumpărături (33%), în creştere cu +12% faţă de 2022. Mulţi utilizatori adaugă produse în coş, dar nu finalizează achiziţia, mai arată studiul Romanian Ecommerce Report 2024.

Principalele provocări ale anului 2023 au fost politicile de preţ

Studiul VTEX arată că aproape 27% dintre afacerile ecommerce reclamă politicile de preţ (+15% faţă de 2022) ca principala provocare a anului 2023.

„Stabilirea preţurilor competitive care să atragă clienţi, dar şi să asigure profitabilitate reprezintă o problemă în creştere. Această provocare este amplificată de volatilitatea economică. În acelaşi timp, 26% dintre afacerile din ecommerce (în creştere cu 6% faţă de 2022) se confruntă cu dificultăţi în atragerea clienţilor potriviţi. Identificarea publicului-ţintă şi atragerea acestuia prin campanii eficiente rămâne, în continuare, o prioritate pentru afacerile online, în condiţii de creştere a competiţiei.”

Pentru 23% dintre afacerile online (+5%), studiul indică provocări legate de aprovizionare şi de livrare, 19% dintre businessurile online (+ 7% faţă de 2022) reclamă politicile de retur şi de rambursare printre probleme, iar 17% reclamă loialitatea clienţilor (în scădere cu 3%) faţă de 2022.

„În acelaşi timp, participanţii la studiu menţionează: incompatibilitatea cu cerinţele pieţei (51%), strategia de dezvoltare (38%), dimensiunea redusă a echipei (15%), cunoştinţele limitate despre segmentul de piaţă (9%), logistica şi stocurile limitate (11%) ca potenţialele bariere pentru ca un business să treacă din offline în online.”

 28% dintre comercianţii online (în creştere cu +11% faţă de 2022) susţin că în 2023, deşi traficul pe site-uri creşte, conversia vizitatorilor în clienţi plătitori este dificilă. „Acest lucru indică o nevoie de optimizare a experienţei utilizatorilor, precum şi a strategiilor de vânzări.”

Exit mobile version