Spotify este acuzată că trișează pentru a plăti mai puțini bani artiștilor

Spotify completează listele de melodii cu „artiști inventați” pentru a-și reduce cheltuielile și a-și crește profiturile, conform unei analize publicate de Harper’s Magazine. Platforma suedeză folosește o soluție numită Perfect Fit Content, lansată în 2017, pentru a prioritiza profitabilitatea.

Perfect Fit Content permite reducerea costurilor și creșterea profiturilor

Prin Perfect Fit Content, Spotify adaugă muzică mai ieftină în listele de melodii. Aceasta provine de la parteneri care distribuie melodii sub sute de profile false de artiști. Aceste profile nu au descriere sau biografie, fiind goale.

Muzica generată de inteligența artificială ajunge pe listele de melodii

Practica implică înlocuirea treptată a muzicii reale cu piese de artiști care nu există. Conform unui angajat, „Dacă utilizatorul nu observă, atunci este în regulă.” Majoritatea listelor de melodii afectate de acest fenomen includ genuri ca jazz, clasic, ambient și hip-hop lo-fi. Listele de melodii precum Ambient Relaxation, Deep Focus, Cocktail Jazz și Bossa Nova Dinner conțin aproape exclusiv melodii de artiști inventați. Multe dintre aceste piese sunt suspectate a fi generate cu ajutorul inteligenței artificiale.

Spotify neagă practica, dar CEO-ul recunoaște economiile

Deși Spotify neagă aceste acuzații, CEO-ul Daniel Ek a spus într-o conferință că „crearea conținutului” a avut costuri aproape nule.

Exit mobile version