- Spotify adaugă „artiști inventați” în listele de melodii pentru a reduce cheltuielile și a crește profiturile.
- Perfect Fit Content permite Spotify să adauge muzică mai ieftină și să plătească mai puțini bani artiștilor.
- Majoritatea melodiilor din listele Ambient Relaxation, Deep Focus și altele sunt realizate de artiști fictivi sau generate de inteligența artificială.
Spotify completează listele de melodii cu „artiști inventați” pentru a-și reduce cheltuielile și a-și crește profiturile, conform unei analize publicate de Harper’s Magazine. Platforma suedeză folosește o soluție numită Perfect Fit Content, lansată în 2017, pentru a prioritiza profitabilitatea.
Perfect Fit Content permite reducerea costurilor și creșterea profiturilor
Prin Perfect Fit Content, Spotify adaugă muzică mai ieftină în listele de melodii. Aceasta provine de la parteneri care distribuie melodii sub sute de profile false de artiști. Aceste profile nu au descriere sau biografie, fiind goale.
Muzica generată de inteligența artificială ajunge pe listele de melodii
Practica implică înlocuirea treptată a muzicii reale cu piese de artiști care nu există. Conform unui angajat, „Dacă utilizatorul nu observă, atunci este în regulă.” Majoritatea listelor de melodii afectate de acest fenomen includ genuri ca jazz, clasic, ambient și hip-hop lo-fi. Listele de melodii precum Ambient Relaxation, Deep Focus, Cocktail Jazz și Bossa Nova Dinner conțin aproape exclusiv melodii de artiști inventați. Multe dintre aceste piese sunt suspectate a fi generate cu ajutorul inteligenței artificiale.
Spotify neagă practica, dar CEO-ul recunoaște economiile
Deși Spotify neagă aceste acuzații, CEO-ul Daniel Ek a spus într-o conferință că „crearea conținutului” a avut costuri aproape nule.