- Shein crește prețurile în SUA din cauza tarifelor pentru coletele mici din China, scrie Bloomberg.
- Tarifele SUA impun creșteri de preț de până la 120% pentru produsele din China.
- Shein și Temu își ajustează producția și distribuția pentru a evita tarifele.
Shein Group Ltd. crește prețurile produselor sale în Statele Unite, pe fondul introducerii unor taxe mai mari pentru coletele mici. Scumpirile se aplică la mai multe tipuri de produse, de la haine la obiecte pentru casă, scrie Bloomberg.
La ce categorii de produse cresc prețurile?
Prețurile medii cresc semnificativ pentru anumite categorii de produse. De exemplu, prețul mediu al produselor din categoria frumusețe și sănătate crește cu 51%, iar multe dintre articolele din această gamă își dublează prețul.
Produsele din categoria de ustensile de bucătărie și jucării pentru casă înregistrează o creștere medie de peste 30%, iar unele produse, precum seturile de prosoape de bucătărie, au creșteri de până la 377%.
Îmbrăcămintea pentru femei înregistrează o creștere medie de 8%. În acest context, tarifele impuse de Guvernul american afectează din 2 mai multe dintre produsele Shein, ia acestea ajung la un tarif de 120%, după eliminarea scutirii de „de minimis”.
Care sunt deciziile ce influențează prețurile?
Guvernul SUA decide să încheie scutirea de „de minimis” pentru pachetele mici provenite din China continentală și Hong Kong, ceea ce adaugă tarife suplimentare semnificative produselor importate.
Taxa pe fiecare colet poștal care intră în SUA crește, ceea ce influențează și mai mult prețurile produselor Shein. În acest context, retailerii online din China, inclusiv Shein și Temu, încearcă să acopere aceste costuri suplimentare și le transferă către consumatori.
Care sunt strategiile Shein și Temu în fața tarifelor?
Pentru a face față noilor tarife, Shein încurajează unii dintre furnizorii săi să își mute producția în Vietnam, o măsură menită să evite impactul tarifelor suplimentare impuse de guvernul SUA.
Temu încearcă să adopte un sistem de „jumătate de custodie” pentru a trimite produsele direct în depozitele din SUA. În ciuda acestora, atât Shein, cât și Temu, înregistrează o creștere a vânzărilor la începutul lunii aprilie, în anticiparea majorării prețurilor.
Care e impactul asupra prețurilor și asupra consumatorilor din SUA?
Prețurile pentru articolele de la Shein cresc cu aproximativ 10% în perioada 24 – 26 aprilie. Deși în Marea Britanie prețurile rămân stabile, în SUA majorarea este semnificativă, iar multe articole sunt delistate din oferta disponibilă.
De exemplu, prețurile pentru produsele din categoria îmbrăcăminte pentru femei cresc cu aproximativ 4% pe 22 aprilie, iar o parte dintre articole depășesc pragul de 10% creștere în termen de doar două zile.

