Serialul „Squid Game”, produs de Netflix, valorează aproximativ 900 de milioane de dolari, conform unor documente analizate de Bloomberg şi citate de CNBC.
Ştirea vine după ce Netflix a declarat că seria sud-coreeană a marcat cea mai mare lansare din istoria companiei, înregistrând la nivel global 111 milioane de spectatori din 17 septembrie încoace, scrie ZF.
Astfel, „Squid Game” a întrecut „Bridgerton”, care a ajuns la 82 de milioane de gospodării în primele 28 de zile pe platformă. Producţia „Squid Game” a costat Netflix 21,4 milioane de dolari.
Cei 900 de milioane de dolari, măsuraţi în funcţie de un indice intern numit „impact value”, nu reflectă veniturile pe care le-a generat show-ul.
Bloomberg spune că 132 de milioane de oameni au vizionat cel puţin două minute din serial la 23 de zile de la lansare. Netflix estimează că 89% din oamenii care au început serialul au vizionat cel puţin un episod.
În ultimii ani, platforma de video streaming a mizat tot mai mult pe creşteri la nivel internaţional, investind în producţii precum „Casa de Papel”, „Dark” şi „Lupin”. Compania a declarat la începutul anului că plănuieşte să cheltuie 500 de milioane de dolari pentru a dezvolta conţinut în Coreea de Sud, piaţă unde număra 3,8 milioane de abonaţi la sfârşitul lui 2020.
Alte companii, precum Disney, au accelerat procesele de producţie în Asia, unde costurile sunt adesea mai mici prin comparaţie cu Statele Unite.
Acţiunile Netflix (simbol bursier NFLX) s-au apreciat cu peste 21% de la începutul anului. Valoarea de piaţă a gigantului ajunge la 280 de miliarde de dolari.