Ryanair, al doilea cel mai mare operator aerian de pe plan local, estimează 4 milioane de pasageri după ce va intra din toamnă şi pe aeroportul Băneasa

A Ryanair Boeing 737-800 aircraft as seen on final approach flying, touching down and taxiing in Eindhoven EIN EHEH Airport in the Netherlands. The narrow body airplane has the registration SP-RKQ and belongs to Buzz Airline, a Polish carrier headquartered in Warsaw. Formerly called Ryanair Sun a subsidiary of the Irish low cost budget airline company Ryanair. The flights and passenger traffic in Eindhoven is reduced because of the Covid-19 Coronavirus pandemic and the lockdowns applied in multiple European Countries. Eindhoven, Netherlands on November 8, 2020 Ryanair Boeing 737, Eindhoven, Netherlands - 08 Nov 2020,Image: 611371926, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia

Ryanair nu are nicio entitate fiscală înregistrată în România, deși țara reprezintă aproximativ 1,8% din numărul total de pasageri pe care compania îi transportă în întreaga sa rețea, conform ZF.

Veniturile Ryanair din transportul pasagerilor pe aeroporturile locale ajung între 200 și 250 milioane de euro. Ryanair este al doilea cel mai mare operator aerian pe piața locală, cu aproximativ 4 milioane de pasageri care călătoresc spre și dinspre aeroporturile din România.

Ryanair extinde operațiunile pe Aeroportul Băneasa, în timp ce Wizz Air domină piața fără bilanț financiar recent

Compania anunță o extindere importantă în această toamnă, când începe să opereze zboruri de pe Aeroportul Băneasa, un aeroport secundar al capitalei. De aici, Ryanair deservește cinci destinații noi: Baden, Barcelona, Bari, Memmingen și Cracovia. Această mișcare marchează o creștere a prezenței Ryanair pe piața locală, pe fondul unei concurențe puternice, în special cu liderul pieței, Wizz Air.

În contrast, Wizz Air, care domină piața locală, are două sucursale în România, dar nu mai depune bilanț financiar din 2022, ceea ce ridică semne de întrebare asupra transparenței sale financiare în țară. Astfel, în timp ce Ryanair își extinde activitățile locale fără a avea o prezență fiscală înregistrată, Wizz Air își menține poziția de lider, însă cu mai puține informații publice recente cu privire la situația sa financiară.

Exit mobile version