Radu Puiu, analist financiar, XTB România: Până acum, companiile producătoare de jucării aveau expunere aproape exclusiv pe consumul pentru copii. Noile produse, orientate mai degrabă spre colecționari și bazate pe componenta emoțională

Industria jucăriilor nu mai e doar pentru cei mici, ci devine teren de joacă și pentru adulți. LEGO raportează cea mai bună jumătate de an din istorie, cu venituri și profituri record și peste 300 de seturi noi lansate.

De la piese de colecție și decoruri de interior, până la parteneriate cu Nike, Formula 1 și Pokémon, compania daneză mizează pe fenomenul „kidult” – adulți care cumpără jucării pentru ei înșiși, arată o analiză XTB România.

Ce spune Radu Puiu, analist financiar, XTB România?

„Această reorientare a firmelor către un nou grup de clienți reprezintă, în primul rând, o diversificare a portofoliului și un nou punct de interes pentru investitori. Până acum, companiile producătoare de jucării aveau expunere aproape exclusiv pe consumul pentru copii. Noile produse, orientate mai degrabă spre colecționari și bazate pe componenta emoțională, deschid însă o nouă piață și atrag un alt tip de consumatori. Din acest punct de vedere, schimbarea aduce diversificare pentru companii și un plus de atractivitate pentru investitori, prin accesul la o lume cu potențial de profituri noi.

Totuși, această tendință pare mai degrabă un factor de moment. Conjunctura actuală favorizează creșterea: pe de o parte există interesul crescut al unui segment important de adulți pentru jucării de colecție, iar pe de altă parte economia post-pandemie stimulează astfel de achiziții. Însă, dacă preferințele de consum se schimbă, aceste colaborări pot deveni mai puțin atractive pentru clienți, ceea ce s-ar reflecta rapid și în cotațiile acțiunilor.

Din acest motiv, este important ca firmele să continue să caute modalități de diversificare și extindere a afacerilor, pentru a beneficia de dinamici precum cea actuală, dar și pentru a-și consolida poziția pe termen scurt și mediu”, spune el.

Exit mobile version