Purcari Wineries anunţă un profit net de 9 mil. lei în T1/2025, în scădere cu 17% an/an şi venituri de 91 mil. lei. În România, vânzările totale cresc cu 26% faţă de T1/2024

Purcari Wineries (WINE) înregistrează, în primul trimestru din 2025, venituri de 91,1 milioane lei, o creștere de 12% față de aceleași venituri din T1/2024. Creșterea are loc în ciuda unei baze de comparație ridicate, care include vânzările de 5 milioane lei din Ecosmart, o afacere deconsolidată recent. Veniturile companiei cresc cu 18%, potrivit datelor BVB.

Cum evoluează EBITDA?

În aceeași perioadă, profitul net scade cu 17% și ajunge la 9 milioane lei, în timp ce EBITDA este de 23,9 milioane lei, cu o marjă de 26%.

Care sunt investițiile pe termen lung?

Directorul General al Purcari, Alexandru Filip, subliniază faptul că, în ciuda scăderii profitului net, compania continuă să investească în dezvoltarea activelor și capacităților sale. Aceste investiții sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor pe termen lung și mediu, iar Purcari rămâne optimist în privința realizării planurilor pentru întregul an 2025 și pe termen mai lung.

Care e performanță în România?

În România, vânzările totale ale Purcari cresc cu 26% față de T1/2024.

Care e strategia pe termen mediu?

Purcari urmărește o strategie ambițioasă pe termen mediu, ce vizează dublarea principalilor indicatori operaționali până în 2027. Obiectivele pentru următorii trei ani includ un EBITDA de peste 200 milioane lei (de 2,3 ori mai mare decât nivelul actual), un profit net de aproximativ 125 milioane lei (dublu față de cel actual) și vânzări de peste 600 milioane lei (o creștere de 1,7 ori).

Ce urmează?

Pentru a susține aceste obiective, Purcari preconizează un CAPEX mediu anual de 72 milioane lei, pe care îl investește în irigații, plantații și în extinderea capacităților de producție.

Care e capitalizarea pe bursă?

Pe Bursa de Valori București, Purcari are o capitalizare de 541 milioane lei, însă prețul acțiunilor companiei scade cu 7,84% de la începutul anului 2025.

Exit mobile version