Producătorul de vinuri Purcari Wineries a înregistrat în primul semestru venituri de 106,5 milioane lei, cu 25% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut, după ce vânzările au accelerat cu 47% în trimestrul doi, potrivit raportului financiar publicat miercuri la BVB.
Producătorul de vinuri Purcari Wineries a înregistrat în primul semestru venituri de 106,5 milioane lei, cu 25% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut, după ce vânzările au accelerat cu 47% în trimestrul doi, potrivit raportului financiar publicat miercuri la BVB.
Profitul net a crescut de asemenea cu 31%, la 20,4 milioane lei.
Marjele au crescut puternic, fiind impulsionate în primul rand de imbunătăţirea mixului produselor vândute şi de revenirea vânzărilor în pieţe cu profitabilitate mai înaltă.
Indicatorul EBITDA a avut un plus de 41% în T2 şi de 24% în S1, când a ajuns la 35,1 milioane lei.
“Vedem o cerere puternică continuă pentru brandurile noastre şi reuşim să menţinem marje de profitabilitate bune, în pofida presiunii costurilor mai înalte ca urmare a recoltei de struguri modeste din 2020. Din fericire, sezonul 2021 pare foarte încurajator din perspectiva recoltei, ce ne poziţionează avantajos ca şi marje de profitabilitate viitoare. Bilanţul puternic ne plasează bine pentru maximizarea opţiunilor strategice şi proiecte investiţionale cu randament înalt. În general, suntem destul de multumiţi de rezultatele obţinute şi suntem recunoscători consumatorilor noştri pentru încrederea lor, echipelor noastre pentru munca asiduă şi aţtionarilor pentru susţinerea lor continuă”, a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.
Pe piaţa din România, vânzările Purcari au urcat în primele şase luni cu 29% faţă de perioada similară din 2020 şi cu 60% faţă de 2019. Avansul este susţinut în primul rând de brandul Purcari, cu un plus de 36% an la an.
În Republica Moldova, vânzările companiei s-au majorat cu 76% faţă de primele şase luni de anul trecut, dar rămân cu 9% sub nivelul din S1 2019.
Piaţa poloneză a fost în scădere, influenţată de competiţia puternică a preţurilor din partea brandurilor internaţionale, combinate cu efectele restricţiilor pandemice din T1, se arată în raport. ”Adaptăm activitatea de trade şi eforturile de marketing, anticipând efecte pozitive in T4 2021”.
În cazul vânzărilor de pe piaţa asiatică, Purcari a avut un avans de 160% an la an, dar încă se află sub nivelul din S1 2019.
În ceea ce priveşte brandurile produse de companie, Purcari a crescut cu 46% în S1, Bostavan a scăzut în Polonia, ţările baltice şi Ucraina, dar a avut o redresare puternică în Moldova (45%) şi Asia (+209%), dar şi România (+9%).
Crama Ceptura se află în proces de revenire, cu accent pe brandurile din seria premium Astrum şi Magnus.
Brandul Bardar a avut o recuperare puternică în Moldova (+ 78%) şi Romania (+ 115%) an la an, deşi de la o bază scăzută.
Purcari Wineries are o capitalizare de 580 milioane lei, iar acţiunile s=au apreciat cu 32% în acest an, după tranzacţii de 105 milioane lei.
Grupul a fost fondat de Victor Bostan şi are în acţionariat o serie de investitori Amboselt Universal Inc (20%), Pavăl Holding (5%), Conseq, Franklin Templeton şi SEB.