- Cegeka România crește afacerile cu 4% în 2024, până la peste 62 mil.€.
- Cegeka atrage 7 clienți noi din banking, telecom și real estate.
- Compania lansează Discovery Phase pentru proiecte mai predictibile.
- Grupul continuă investițiile în AI și securitate cibernetică.
- Cegeka România mizează pe Data & AI în 2025.
Cegeka România depășește 62 milioane euro cifră de afaceri în 2024, cu o creștere de aproape 4% față de 2023, în ciuda unui context economic dificil și a eliminării facilităților fiscale din IT. Compania se adaptează prin repoziționare strategică, consultanță extinsă și lansarea produsului Discovery Phase. Atrage 7 clienți noi și se concentrează pe servicii end-to-end, Data and A.I. și securitate cibernetică.
La nivel de grup, Cegeka atinge venituri de 1,3 miliarde euro, în urcare cu 31,5%. Ce urmează pentru companie în 2025?
Ce spune Ovidiu Pinghioiu, Managing Director, Cegeka România?
„Ceea ce am făcut încă de anul trecut a fost să repoziționăm strategia noastră. Dacă în trecut discutam de proiecte cu clienții noștri, mai mult pe zona de staff augmentation și livrare de proiecte complexe, în momentul de față discuțiile alături de clienții noștri au devenit mai profunde. La modul că, discutam de proiecte în care clienții știu încă de la început modul în care vor fi livrate acele proiecte și cam care va fi costul estimat și de aceea am și livrat un nou produs, se numește Discovery Phase.
În același timp ne-am focusat destul de mult pe creșterea portofoliilor actualilor clienți, deoarece am văzut o încetinire din portofoliu trecut, iar toate aceste decizii noi am început să le luăm încă din 2023, văzând încă de la sfârșitul anului 2023 că piața este într-o scădere.
Toate acestea, bineînțeles, au venit la pachet și cu un impact destul de mare privind eliminarea facilităților, care ne-a afectat atât pe noi cât și întreaga piața IP, dar am văzut asta ca și o oportunitate pentru noi, astfel încât, să privim lucrurile diferit alături de clienții noștri.
Iar, ce vreau să adaug e faptul că, într-adevăr, această creștere s-a datorat atât pieței locale cât și pieței internaționale pe care o deservim alături de colegii noștri de la Grow.
Discovery Phase este mai mult decât un produs. Discovery Phase este o etapă necesară pe care noi o vedem necesară în evoluția proiectelor clienților noștri.
Dacă în trecut discutam cu clienții noștri și veneau către noi și ne spuneau că au o idee de aplicație sau de un produs pe care vor să-l lanseze, să-l dezvolte alături de noi, niciodată nu discutam sau discutam în linii mari că ar vrea să fie gata într-o altă perioadă de timp. Iar, toate aceste modificări pe care clienții voiau să le facă veneau pe parcurs.
Discovery Phase, practic, întârzie puțin proiectul, ca să spun așa, undeva la o lună de zile, dar, în același timp, după această lună de zile, clienții noștri știu, încă de la început, care va fi bugetul pe care ei va trebui să-l cheltuie, cum va arăta produsul finit și, în același timp, care vor fi nevoile.
De obicei, majoritatea clienților care ajung să recurgă la acest produs al nostru de la Discovery Phase au două opțiuni. Una, să continue proiectul, să investească suma respectivă de bani sau să-l oprească. Noi, în ambele scenarii, noi îl vedem ca un succes. Pentru că Discovery Phase nu a fost creat astfel încât să câștigăm din ce în ce mai mult pe proiecte IP, ci a fost mai mult creat astfel încât să le ofere mai multă predictibilitate clienților noștri.
Iar în ceea ce privește anul 2025, avem o tracțiune destul de bună, iar Discovery Phase, în momentul de față, este un standard pentru toți clienții pe care noi îi deservim, în momentul de față, în piețe locale și internaționale.
Data și AI sunt ca doi frați sau două surori care nu pot merge separat absolut niciodată. Ca să pot să fac o comparație pe cât se poate de normală, Data, putem privi Data ca roțile de la o mașină, iar AI-ul fiind mașina în sine. Nu se poate una fără cealaltă.
Iar în momentul de față, vedem tot mai mulți clienți care doresc să adauge aceste soluții AI pe toate produsele pe care noi le dezvoltăm către ei sau și pe produsele legacy pe care le au în momentul de față. Doar că problema în a implementa aceste soluții AI vine în contextul în care mulți clienți, în același timp, nu au toate datele în ordine.
Iar, prima dată vom începe cu o fază astfel încât să vedem să vedem din punct de vedere Data, după care îi ajutăm astfel încât să fie Data ready pentru AI, după care implementăm produsele de AI.
Iar, planurile pentru 2025, mai ales în piața locală, e chestia că în momentul de față majoritatea clienților doresc foarte mult să vadă cam care este impactul implementării unui agent AI pe anumite servicii sau pe anumite produse pe care ei le au, să vadă exact cum eficientizează.
Câteodată și în a investi o sumă destul de mare de bani poate să nu facă sens, astfel încât, dacă ne uităm la rezultatul finit privind ceea ce se optimizează. În continuare, noi vedem AI, în primul și în primul rând, ca o zonă a descoperi și în continuare învățăm de la o zi la alta cam cum ne poate ajuta. Dar, cu siguranță este o evoluție în modul în care noi vom lucra de acum înainte și în modul în care toată lumea va lucra de acum înainte”, spune el.
