Nike reduce producția din China pentru piața SUA și estimează o scădere mai mică a veniturilor

--FILE--Pedestrians walk past a Nike sportswear store in Xiamen city, southeast China's Fujian province, 21 April 2018. Nike Inc has caught onto the sustainability trend in China in a bid to capture young shoppers' hearts, as demonstrated when it opened a state-of-the-art logistics facility last week. The sportswear giant officially launched the latest phase of its Nike China Logistics Center in Taicang, a county-level city within Suzhou, Jiangsu province, last Thursday. "The completion of the CLC's third building marks an important milestone for Nike's development in China. It also demonstrates Nike's great confidence in Taicang's investment climate and China's future economic development," said Angela Dong, vice-president of Nike. The company said it hopes the move will considerably increase its supply chain capacity. It also demonstrates its corporate social responsibility commitments. "In China, we have developed tiers of logistics nodes with opportunity and commitment to stay closer to our Chinese customers. Nike's focus on the consumer is relentless," said Keith Lambert, vice-president of Global Logistics for Nike. The new logistics center places a heavy emphasis on sustainability, adopting a customized design to cut carbon emissions and energy consumption. The facility harnesses natural light, recycles cardboard boxes, uses recyclable plastic packaging and circulates river water instead of air conditioning to cool the factory.

Nike anunță că își reduce producția din China pentru piața americană, pentru a limita impactul tarifelor impuse de SUA, și estimează o scădere mai mică decât se așteaptă a veniturilor din primul trimestru, conform Reuters.

Acest anunț determină creșterea acțiunilor companiei cu 11% în tranzacțiile extinse.

Tarifele lui Trump cresc costurile Nike; compania reduce producția din China

Tarifele impuse de administrația Trump cresc costurile Nike cu aproximativ 1 miliard de dolari, după ce compania raportează rezultate mai bune decât estimările pentru trimestrul patru. China, care suportă cele mai mari majorări tarifare, reprezintă în prezent circa 16% din importurile de încălțăminte Nike în SUA, însă firma vizează să reducă această pondere la un procent “în cifre mari” până în mai 2026 și duce producția în alte țări.

Nike analizează și reduceri de costuri corporative pentru a face față tarifelor și anunță deja majorări de prețuri pentru unele produse pe piața americană. Experții estimează că, deși tarifele sunt semnificative, concurența din industrie crește și ea prețurile, ceea ce limitează pierderea cotei de piață pentru Nike.

Inovația și marketingul sportiv impulsionează creșterea Nike în alergare

Strategia CEO-ului Elliott Hill de a se concentra pe inovație și marketing în segmentul sportiv dă rezultate, iar categoria alergare revine pe creștere după mai multe trimestre de slăbiciune. Nike investește în modele noi precum Pegasus și Vomero și reduce producția pentru modele clasice ca Air Force 1. Cheltuielile pentru marketing cresc cu 15% față de anul trecut.

Nike estimează o scădere a veniturilor din primul trimestru în intervalul mediu al cifrelor mici negative, puțin mai bună decât așteptările analiștilor. Vânzările din trimestrul patru scad cu 12%, dar depășesc prognoza de 14,9%. China rămâne o provocare, iar redresarea economică și competitivitatea durează.

Stocurile Nike se mențin constante față de anul trecut, la 7,5 miliarde de dolari, la data de 31 mai.

Exit mobile version