Nike majorează prețurile la o gamă largă de produse
Giurgea Marina
--FILE--Pedestrians walk past a Nike sportswear store in Xiamen city, southeast China's Fujian province, 21 April 2018.
Nike Inc has caught onto the sustainability trend in China in a bid to capture young shoppers' hearts, as demonstrated when it opened a state-of-the-art logistics facility last week. The sportswear giant officially launched the latest phase of its Nike China Logistics Center in Taicang, a county-level city within Suzhou, Jiangsu province, last Thursday. "The completion of the CLC's third building marks an important milestone for Nike's development in China. It also demonstrates Nike's great confidence in Taicang's investment climate and China's future economic development," said Angela Dong, vice-president of Nike. The company said it hopes the move will considerably increase its supply chain capacity. It also demonstrates its corporate social responsibility commitments. "In China, we have developed tiers of logistics nodes with opportunity and commitment to stay closer to our Chinese customers. Nike's focus on the consumer is relentless," said Keith Lambert, vice-president of Global Logistics for Nike. The new logistics center places a heavy emphasis on sustainability, adopting a customized design to cut carbon emissions and energy consumption. The facility harnesses natural light, recycles cardboard boxes, uses recyclable plastic packaging and circulates river water instead of air conditioning to cool the factory.
Nike crește prețurile produselor pentru adulți săptămâna aceasta cu 2-10 dolari din cauza tarifelor vamale, scrie CNBC.
Tarifele din China și Vietnam afectează profiturile Nike, care compensează prin majorarea prețurilor.
Noile prețuri sunt aplicate în magazinele Nike și online.
Nike crește prețurile pentru o gamă largă de încălțăminte, îmbrăcăminte și echipamente ca răspuns la impactul tarifelor vamale asupra profiturilor, potrivit informațiilor CNBC.
Nike majorează prețurile articolelor pentru adulți
Aceste creșteri sunt valabile de la 1 iunie, dar pot apărea pe rafturi și mai devreme. Produsele pentru copii și articolele sub 100 de dolari nu sunt afectate.
Pantofii Air Force 1 rămân la prețul de 115 dolari, iar articolele Jordan nu suferă majorări.
Ajustările de preț fac parte din planificarea sezonieră
Nike menționează că ajustările de preț sunt parte a planificării sezoniere și nu confirmă dacă decizia este legată direct de tarife.
Tarifele afectează marjele de profit ale Nike, care încearcă compensarea prin majorarea prețurilor, într-un context în care profiturile companiei sunt sub presiune din cauza reducerilor aplicate pentru a vinde stocurile.