Nike lansează săli de fitness de lux în California și Texas, cu abonamente de 249 lire/lună

--FILE--Pedestrians walk past a Nike sportswear store in Xiamen city, southeast China's Fujian province, 21 April 2018. Nike Inc has caught onto the sustainability trend in China in a bid to capture young shoppers' hearts, as demonstrated when it opened a state-of-the-art logistics facility last week. The sportswear giant officially launched the latest phase of its Nike China Logistics Center in Taicang, a county-level city within Suzhou, Jiangsu province, last Thursday. "The completion of the CLC's third building marks an important milestone for Nike's development in China. It also demonstrates Nike's great confidence in Taicang's investment climate and China's future economic development," said Angela Dong, vice-president of Nike. The company said it hopes the move will considerably increase its supply chain capacity. It also demonstrates its corporate social responsibility commitments. "In China, we have developed tiers of logistics nodes with opportunity and commitment to stay closer to our Chinese customers. Nike's focus on the consumer is relentless," said Keith Lambert, vice-president of Global Logistics for Nike. The new logistics center places a heavy emphasis on sustainability, adopting a customized design to cut carbon emissions and energy consumption. The facility harnesses natural light, recycles cardboard boxes, uses recyclable plastic packaging and circulates river water instead of air conditioning to cool the factory.

Nike lansează oficial Nike Studios, o nouă rețea de săli de fitness de lux, care se deschide acum în California și Texas, conform Nike.

Cu un abonament lunar de 249 lire sterline, aceste săli oferă studiouri specializate pentru antrenamente, alergare și forță, echipate cu aparatură premium și sesiuni de coaching în grupuri mici.

Preț ridicat și lipsa terenurilor de baschet stârnesc critici

Prețul ridicat generează critici online, mulți consideră conceptul elitist, mai ales din cauza lipsei terenurilor de baschet, o absență surprinzătoare în contextul legăturii puternice a Nike cu cultura baschetului.

În cadrul raportului financiar pentru trimestrul 3 al anului fiscal 2025, CEO-ul Elliott Hill prezintă această mișcare ca parte a unei strategii mai ample de a crește implicarea clienților, de a colecta date despre performanță și de a construi un stil de viață complet Nike în fitness – practic, un „Apple Store” dedicat fitnessului.

Exit mobile version