Mircea Matei, director general, crama Villa Vinèa: Văd o consolidare pe piața din România

Într-o localitate mică din Mureș, se scrie o poveste din industria vinului românesc

Cu o investiție de 2 milioane de euro, Villa Vinèa se extinde la 2.100 de metri pătrați, poate îmbutelia 15.000 de sticle pe zi, iar vinurile sunt rafinate condiții bune.

Cu sprijin din fonduri APIA și o echipă dedicată, business-ul aduce Târnavelor un gust diferit.

Ce spune Mircea Matei, director general, crama Vila Vinèa?

„S-a schimbat în bine și pe termen scurt și noi sperăm că o să fie o schimbare foarte bună și pe termen lung. Pe termen scurt, prin extindere și prin amenajarea și prin realizarea sălilor de degustare, am reușit să atragem mult mai mulți curioși, pasionați de vin sau pur și simplu iubitori de natură și de o ieșire în weekend.

Anul acesta, de exemplu, avem până acum în mai de 5 ori mai mulți vizitatori la Cramă față de anul trecut și sperăm să menținem trendul până la sfârșitul anului. Asta e componenta pe termen scurt, iar pe termen lung avem capacități de producție suplimentare. Vinurile pe care le producem noi aici, ce aici vorbesc de spumat, metoda tradițională, de exemplu, necesită spații pur și simplu de stocare, de maturare pe care le-am extins acum cu această investiție. Dar asta e pe termen lung.

Deocamdată a fost o investiție destul de substanțială. Banii din returnul sumelor din vin este pe termen foarte lung. Deci vom merge să ne consolidăm ceea ce avem, să ne dezvoltăm gamele pe care le avem deja de vinuri și să dezvoltăm piața în segmentul premium și superpremium, unde suntem foarte activi și unde este targetul nostru de consumatori.

Iar din punct de vedere a pieței, o consolidare pe piața din România. Ne uităm să ne diversificăm piețele prin abordarea mai intensă a activităților de export. Avem și până acum, dar nu a fost neapărat un focus. În următoarea perioadă ne vom concentra și pe câteva piețe externe”, spune el.

Exit mobile version