În luna ianuarie, al acestui an, Microsoft pune ochii pe Activision Blizzard. O tranzacție de 68,7 mld. $. la un preț al acțiunilor Activision de 95 de $ / unitate. Acțiunile companiei s-au apreciat cu 22,9% imediat după anunț.
Anul acesta Activision Blizzard are un plus de 12% în valoarea acțiunilor. Lumea gaming-ului abia așteaptă fuziunea. Sony, nu prea.
Cel mai râvnit titlu de pe platforma celor de la Blizzard este Call Of Duty. Un first person shooter care a apărut prima dată în 2003, iar din 2005 lansează câte un joc din serie pe an.
Acum o lună a apărut Call of Duty Modern Warfare II care a generat 1 miliard de $ în vânzări în primele 10 zile de la lansare. Sony crede că Microsoft va pune monopol pe un joc și va fi disponibil doar pentru Xbox și PC.
Tranzacția este investigată de organizațiile anti-trust din Statele Unite, Marea Britanie și Uniunea Europeană.
Microsoft vine cu o ofertă pe 10 ani pentru lansarea jocului pe toate platformele disponibile. Sony nu e mulțumită, spune că e doar o mișcare prin care să aline gândurile nefavorabile din investigații. Ba mai mult, Sony atacă Nintedo și spune că oricum nu ar putea rula jocul pe consola lor portabilă, Switch.
Am discutat subiectul cu Bogdan Maioreanu, analist eToro.
“Microsoft, în momentul în care a achiziționat Activision Blizzard, își dorește și în niște zone mai noi de jocuri, cum sunt jocurile mobile. În acest moment Microsoft nu are o prezență foarte puternică acolo. În plus, Xbox, dacă comparăm vânzările cu celelalte console ale rivalilor japonezi de la Sony și Nintendo, vedem că este undeva pe locul 3.”, a spus Bogdan Maioreanu, analist eToro.