- Trimestrul I din 2021 va fi ultimul trimestru de scădere, spun specialiștii
- Creșterea economiei depinde foarte mult de succesul campaniei de vaccinare
- Economia digitală din România a ajuns la 17% din PIB în pandemie și e în creștere
- Guvernul spune că cel târziu în septembrie vom avea 60% din populație vaccinată
Evoluția economiei românești depinde de succesul campaniei de vaccinare. Managerii de companii cred în asta și sunt optimiști. Chiar dacă 2020 a fost un an în care multe afaceri au suferit, au fost și domenii care au excelat. Comerțul online, spre exemplu.
Iulian Stanciu, președintele executiv al eMAG, îți spune care a fost pulsul business-ului online în 2020.
“Am avut anul trecut pe fondul lockdown-ului și vedem și acum pe fondul restricțiilor o accelerare a cererilor pentru serivcii digitale. Economia digitală a ajuns în momentul de față la 17% din PIB. Dacă ar fi să comparăm creșterea de la an la an, într-adevăr, 2020 a fost aproape de 50% creștere. Am avut zile, săptămâni în care creșterea era și peste 100%”, spune Iulian Stanciu.
Nici comerțul offline nu a avut de suferit, în ciuda restricțiilor. Kaufland, de pildă, a investit anul trecut 300 de milioane de euro în modernizare și magazine noi.
“Cifra de afaceri este puțin sub 13 miliarde de lei. 28.41 + 29.10 Creșterea este justificată de doi factori. Unu – expasnsiunea – pentru că în 2020 în ciuda incertitudinii generate de pandemie am deschis 10 magazine noi. Dar și extinderea rețelelor de livrări la domiciliu”, a declarat Valer Hancaș, Director Corporate Affairs, Kaufland
Andrei Cionca, CEO-ul Impetum Group, îți spune despre percepția managerilor români asupra evoluției economiei românești.
“De exemplu, cei din HoReCa sunt cei mai îngrijorați, în timp ce avem manageri din servicii care în Trimestrul IV al anului anterior erau cei mai relaxați. Din punctul meu de vedere, Trimestrul I va fi ultimul Trimestru de scădere”, spune Andrei Cionca.