Companii importante, precum Apple şi Starbucks, sunt zguduite de strategia zero Covid a Chinei. Mai multe corporaţii internaţionale avertizează că tentativa Chinei de a controla virusul le afectează afacerile.
Shanghaiul a fost afectat de mai bine de o lună, multe persoane fiind izolate în ansambluri rezidenţiale. Beijingul este, de asemenea, în alertă din cauza COVID.
Apple a declarat că lockdown-ul va afecta probabil vânzările din trimestrul curent între 4 şi 8 miliarde de dolari (3,2 miliarde de lire sterline şi 6,4 miliarde de lire sterline), notează Sky News.
Există, de asemenea, o penurie continuă de cipuri pentru calculatoare.
Starbucks a declarat la începutul acestei săptămâni că vânzările din magazine din China au scăzut cu 23% în trimestrul care s-a încheiat pe 3 aprilie, comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut.
DuPont, care vinde inclusiv adezivi şi materiale de construcţii a declarat că a anticipat „principalele incertitudini externe din mediul macro, şi anume închiderile legate de COVID în China”.
Şi Estee Lauder şi-a redus perspectivele pentru întregul an din cauza restricţiilor COVID din China şi a inflaţiei.