Lyten, un start-up din Silicon Valley, preia activele Northvolt pentru a deveni un lider european în baterii EV

Lyten, un start-up din Silicon Valley, trebuie să dovedească faptul că poate reuși acolo unde Northvolt a eșuat: crearea unui campion european în industria bateriilor pentru vehicule electrice (EV) pentru a reduce dependența regiunii de China. Acesta anunță în 7 august că a preluat activele Northvolt, un pas important pentru producția de baterii EV în Europa, scrie Reuters.

Chiar dacă Lyten beneficiază acum de activele Northvolt, investitorii și clienții rămân sceptici. Experiența trecută cu Northvolt, care s-a confruntat cu pierderi financiare de 8 miliarde de dolari și dificultăți de producție, generează o prudență generală în industrie. Lyten nu demonstrează încă un produs care poate fi livrat la scară industrială, iar celulele sale litiu-sulfur sunt încă într-un stadiu incipient de dezvoltare.

Ce beneficii aduc bateriile litiu-sulfur?

Lyten dezvoltă baterii pe bază de litiu-sulfur, o tehnologie ce promită o alternativă mai ușoară, mai ieftină și mai puțin dependentă de mineralele din China. Acestea sunt văzute ca o tehnologie de ultimă generație, dar sunt încă în fază de cercetare și dezvoltare, cu producție limitată la o uzină pilot din Silicon Valley. În ciuda acestui fapt, Lyten trebuie să depășească obstacole semnificative pentru a ajunge la producția pe scară largă.

Care sunt colaborările start-up-ului?

Stellantis, unul dintre marii producători auto, a încheiat un parteneriat cu Lyten din 2023 pentru a explora aplicațiile tehnologiei litiu-sulfur în baterii, compozite ușoare și senzori de bord. Totuși, Stellantis subliniază că orice acord de furnizare de baterii va depinde de validarea tehnică și de extinderea capacității de producție la scară. Compania cere termeni comerciali favorabili pentru a încheia un acord pe termen lung.

Ce lecții aduce eșecul Northvolt?

Northvolt, în ciuda sprijinului primit de la investitori mari, precum Goldman Sachs, întâmpină dificultăți financiare majore și ratează obiectivele de producție.

Datoriile de 8 miliarde de dolari și scăderea cererii de baterii EV au dus la prăbușirea proiectului. În ciuda acestui eșec, unele dintre fabricile Northvolt începuseră să crească producția înainte de închiderea lor, iar Lyten speră să atragă clienți anteriori ai Northvolt, precum Volkswagen, dacă reușește să livreze baterii de calitate la volume mici.

Care sunt provocările?

Lyten vrea să acceseze fonduri suplimentare și programe de stimulare a bateriilor oferite de Uniunea Europeană.

Compania se află în discuții pentru noi investiții și planifică noi majorări de capital. Totuși, procesul de dezvoltare al unei capacități de producție la scară largă pentru baterii litiu-sulfur va dura probabil până în 2028, mai devreme decât prognoza inițială, care se întindea până la sfârșitul deceniului.

BMW, care anul trecut anulează o comandă de 2 miliarde de euro cu Northvolt din cauza problemelor de calitate, declară că va urmări cu atenție dezvoltarea unui producător european de baterii durabile, dar va fi nevoie de mai mult timp înainte ca acordurile de furnizare să devină o realitate. Alte companii, cum ar fi Volvo și Scania, sunt și ele rezervate în privința comenzii de baterii de la Lyten și subliniază că încă nu au o certitudine cu privire la scalabilitatea și fiabilitatea produsului.

Exit mobile version