- Louis Vuitton deschide un magazin pe Calea Victoriei, într-un spațiu renovat, la parterul hotelului Athénée Palace InterContinental.
- Calea Victoriei urcă pe locul 38 în clasamentul celor mai scumpe artere comerciale din lume, cu o chirie de 60 euro/mp/lună.
- Piața de lux din România se dezvoltă rapid și atrage branduri internaționale renumite precum Louis Vuitton, Hermes și Rolex.
Louis Vuitton deschide un magazin pe Calea Victoriei, cea mai importantă arteră din București, la parterul hotelului Athénée Palace InterContinental. Spațiul este complet renovat în acest an. Anterior, acesta a fost ocupat de Gucci, care a închis magazinul în 2022. În zonă, la intersecția dintre Calea Victoriei și strada Câmpineanu, a funcționat un magazin Emporio Armani, închis în 2019.
Calea Victoriei din București urcă două poziții în clasamentul celor mai scumpe artere comerciale
Calea Victoriei din București urcă pe locul 38 în clasamentul celor mai scumpe artere comerciale din lume, după o creștere a chiriilor de 9% în ultimul an. Chiriile din zonă sunt de 60 euro/mp/lună, iar Bucureștiul se află pe locul 23 în Europa, alături de Ljubljana. Comparativ, orașe ca Praga, Budapesta, Belgrad, Varșovia și Zagreb au chirii mai mari, în timp ce Sofia, Bratislava, Vilnius, Riga și Skopje au chirii mai mici decât București.
Unde mai sunt magazine LV?
Louis Vuitton mai are un magazin în galeria The Grand Avenue, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel. Aici se găsesc și alte branduri de lux, ca Dolce & Gabbana, Philipp Plein, Rolex și Valentino. Louis Vuitton face parte din LVMH, grupul mondial de produse de lux care reunește 75 de mărci, inclusiv Fendi, Christian Dior și Givenchy.
Piața de lux din România începe să se dezvolte semnificativ și atrage branduri internaționale renumite
În ultimii ani, România devine un punct de interes pentru brandurile de lux. După deschiderea magazinului Hermes în București, care este un eveniment notabil, piața de lux românească prinde avânt. Evoluția este semnificativă nu doar pentru capitală, ci și pentru întreaga țară, care se aliniază astfel la tendințele internaționale. Și Cartier, un conglomerat de lux cu o istorie de peste 150 de ani, controlat de grupul Richmont, vrea să deschidă un prim magazin monobrand în România, spun sursele ZF din piaţă.
În România, numărul brandurilor de lux pe segmentul de haine, pantofi, cosmetice şi accesorii este mic prin comparaţie cu alte ţări, chiar şi prin comparaţie cu Cehia sau Ungaria, state din regiune unde segmentul acesta este impulsionat de turism.
Care sunt cele mai scumpe artere comerciale din lume
Via Montenapoleone din Milano devine cea mai scumpă destinație de retail din lume, cu o chirie de 1.667 euro/mp/lună. Depășește Fifth Avenue din New York, unde chiria este de 1.628 euro/mp/lună. Creșterea puternică a chiriei pe Via Montenapoleone a fost de peste 30% în ultimii doi ani. Pe locul trei se află New Bond Street din Londra (1.434 euro/mp/lună), care a urcat și înlocuiește Tsim Sha Tsui din Hong Kong (1.308 euro/mp/lună), care a căzut pe locul patru. Top cinci este completat de Champs-Elysees din Paris (1.043 euro/mp/lună). La nivel global, 57% dintre locații au înregistrat creșteri ale chiriilor, iar SUA rămâne cea mai performantă regiune, cu o creștere de aproape 11%.
Fifth Avenue din New York
Via Montenapoleone
New Bond Street London
Tsim Sha Tsui din Hong Kong
Champs-Elysees din Paris