- Guvernul Indoneziei menține interdicția de vânzare a iPhone 16, pe motiv că Apple nu îndeplinește toate cerințele impuse, conform Bloomberg.
- Apple propune soluții prin integrarea AirTag-urilor pentru a respecta reglementările locale, dar acestea nu au fost suficiente.
- Industria tehnologică din Indonezia are presiuni legate de reglementările stricte legate de producția și vânzarea de telefoane mobile.
Indonezia decide să păstreze interdicția de vânzare a iPhone 16 pe teritoriul său pe motiv că Apple nu respectă cerințele legale impuse de autoritățile indoneziene. Guvernul introduce reglementări stricte pentru a stimula producția locală și pentru a proteja industria internă de telefonie mobilă. Conform acestora, toate telefoanele mobile care vor fi comercializate în Indonezia trebuie să aibă o parte semnificativă a componentelor fabricate în țară sau să fie asamblate local. Există și o obligație de a folosi echipamente de telecomunicații și tehnologii care să se alinieze cu standardele de securitate naționale.
De ce nu se ajunge la o soluție favorabilă?
Apple, în căutare de soluții, propune integrarea AirTag-urilor, dispozitive de urmărire micuțe, care să răspundă cerințelor tehnice ale autorităților indoneziene, dar insuficientă pentru a depăși obstacolele reglementărilor impuse. Autoritățile din Indonezia consideră că aceasta nu era o măsură adecvată pentru asigurarea completă a produselor Apple cu legislația locală. Guvernul indonezian insistă pe necesitatea ca producția de telefoane să includă și o componentă semnificativă de fabricare locală. „Normele privind conținutul intern impun Apple să producă o parte din smartphone-urile sau componentele sale pe continent, în timp ce AirTag este doar un accesoriu”, declară ministrul Agus Gumiwang Kartasasmita în cadrul unei ședințe de informare.
Impactul asupra pieței și asupra Apple
Interdicție vine într-un moment critic pentru Apple, care are ambiții mari pe piața din Indonezia, o piață emergentă cu circa 270 de milioane de locuitori. În 2023, Apple are venituri de circa 4 miliarde de dolari din vânzările de produse în Indonezia, iar orice blocaj pe această piață poate avea un impact considerabil asupra rezultatelor financiare. Țara reprezintă o oportunitate importantă pentru companiile de tehnologie care vor să-și extindă afacerea în Asia de Sud-Est.
Reglementările impuse de guvernul indonezian duc la presiuni asupra multor companii internaționale, nevoite să ajusteze operațiunile lor pentru a respecta cerințele locale. În prezent, mai multe mărci globale de telefoane mobile și-au localizat asamblarea în Indonezia, inclusiv Samsung și Xiaomi, care se conformează reglementărilor.