- În iunie 2025, zborurile afectate global cresc cu 120%, majoritatea din cauza conflictului din Orientul Mijlociu, care impactează 87% din pasagerii Kiwi.
- În Europa, grevele din Marea Britanie, Franța, Italia și alte țări provoacă întârzieri și sunt responsabile de 8% din incidentele din iunie.
- Kiwi ajută pasagerii prin credite instant și posibilitatea de a rezerva un alt zbor rapid și oferă asistență 24/7 și check-in automat, în caz de modificări sau anulări de zboruri.
În iunie 2025, întârzierile și anulările zborurilor înregistrează o creștere de 120% la nivel global, o tendință semnificativă atribuită în mare parte conflictului din Orientul Mijlociu, care afectează 87% dintre pasagerii Kiwi.
Aceasta duce la dublarea numărului de zboruri afectate față de aceeași perioadă a anului precedent. Rata globală a zborurilor întârziate sau anulate ajunge la 3,84%, cu creșteri semnificative în regiunile afectate de conflict, precum Orientul Mijlociu, unde în unele țări întârzierile și anulările ajung până la 54%.
Conflictele geopolitice și grevele impactează zborurilor globale
Pe lângă conflictele geopolitice, grevele și protestele au un impact semnificativ, mai ales în Europa. Aeroporturi și companii aeriene din Marea Britanie, Franța, Italia, Finlanda și Argentina înregistrează întreruperi importante, responsabilitatea acestora este de aproape 8% din totalul incidentelor din luna iunie. De asemenea, numărul pasagerilor afectați de greve și proteste crește cu 60% față de anul trecut.
Alte cauze notabile sunt accidentul tragic al aeronavei Air India AI171, care se întâmplă în apropierea aeroportului Ahmedabad, problemele de control al traficului aerian în orașele Geneva și Napoli, continuarea restricțiilor impuse de FAA asupra zborurilor orare pe aeroportul Newark din SUA, precum și erupția vulcanului Mount Lewotobi, care perturbă zborurile din și spre Bali.
Kiwi lansează Garanția Kiwi pentru sprijinul pasagerilor afectați de perturbările zborurilor
În acest context de perturbări majore ale traficului aerian, Kiwi subliniază importanța sprijinului acordat pasagerilor afectați prin lansarea Garanției Kiwi. Co-fondatorul și CEO-ul companiei, Oliver Dlouhý, subliniază că acest serviciu oferă o protecție esențială pentru pasagerii care se confruntă cu modificări neprevăzute ale zborurilor și le oferă credite instant pentru reprogramarea zborurilor sau posibilitatea de a rezerva rapid un alt zbor cu orice altă companie aeriană.
Garanția Kiwi include, de asemenea, check-in automat și asistență 24/7 pentru toate rezervările acoperite.

