Gucci înregistrează o scădere de 25% a vânzărilor în T2, pe fondul unei tranziții creative și al unei cereri în scădere pentru produsele de lux

Vânzările Gucci scad cu 25% în al doilea trimestru, conform anunțului făcut de Kering și reflectă dificultățile brandului de a se adapta într-un climat economic marcat de încetinirea cererii pentru produse de lux, conform Business of Fashion.

Este a doua oară în trei ani când casa italiană trece printr-o schimbare de direcție artistică. Noul director creativ, Demna Gvasalia — fost designer la Balenciaga — încă nu prezintă prima sa colecție, după ce predecesorul său pleacă din funcție după doar doi ani.

Kering înregistrează scăderi semnificative, dar acțiunile cresc odată cu schimbarea conducerii

La nivel de grup, Kering raportează o scădere de 15% a veniturilor și un declin de 39% al profitului operațional recurent în prima jumătate a anului, până la 969 milioane de euro, ușor peste estimările analiștilor. Totuși, odată cu numirea recentă a lui Luca de Meo — fost CEO al Renault — în funcția de director general, acțiunile Kering recuperează aproape 25% din valoare, deși rămân în scădere cu 11% de la începutul anului. Francois-Henri Pinault păstrează funcția de președinte al consiliului de administrație.

Cererea pentru produse de lux continuă să slăbească, dar popularitatea Gucci începe să se diminueze chiar înainte de deteriorarea contextului macroeconomic. Fostul designer Alessandro Michele, care conduce brandul într-o perioadă de creștere accelerată, părăsește compania acum aproape trei ani, pe fondul scăderii interesului publicului pentru stilul său excentric și opulent.

Pe partea financiară, directoarea financiară Armelle Poulou declară că tariful de 15% impus de SUA importurilor din Uniunea Europeană este „perfect gestionabil”, iar compania aplică deja unele creșteri de preț în trimestrul al doilea și analizează alte ajustări „măsurate” în toamnă.

Exit mobile version