Greenbrier închide fabrica din Arad. Adrian Mitrea, jurnalist auto: E o decizie care nu se ia de pe azi pe mâine. Și, drept dovadă, compania rămâne în continuare activă în alte două orașe din România

Gigantul american Greenbrier închide fabrica de vagoane de marfă din Arad. Cei 800 de angajați ai fabricii Astra Rail Industries din Arad rămân fără loc de muncă, în următoarele luni. Firma păstrează deschise, deocamdată, fabricile din Caracal și Turnu Severin, unde lucrează alți 1.400 de angajați.

Astra Rail Industries, potrivit ultimelor date pe 2023, şi-a majorat cu 12% numărul angajaţilor la aproape 2.300 de salariaţi, iar businessul din 2023 crește cu 50%, la 1,2 miliarde de lei. Cele trei fabrici, ce se întind pe 357.000 de metri pătraţi, au o capacitate de producţie de 5000 de vagoane de marfă pe an, cea mai mare capacitate din Europa, potrivit ultimelor date. Fabricile produceau pentru clienţi din Europa de Vest în condiţiile în care în România nu există cerere.

Ce spune Adrian Mitrea, jurnalist auto, pentru Aleph Business?

De ce închide Greenbrier fabrica de vagoane de marfă din Arad și cum impactează asta economia noastră? Surse din piaţă spuneau la început de martie că fabrica ar fi afectată de posibila anulare a unei comenzi de vagoane din Statele Unite, care devenea necompetitivă odată cu creşterea taxelor vamale de către SUA

„Da, în primul rând aș vrea să fie limpede și pentru cei care ne urmăresc. Aceste vagoane de la Astra Imperio, pe care le-am văzut mai devreme în imagini, nu sunt afectate de această închidere. Este vorba despre o altă fabrică. Iar aceste vagoanele despre care vorbim noi și această companie, este întotdeauna legată de niște contracte externe. Acele zvonuri sunt, deocamdată, niște zvonuri, nu avem confirmarea că această temere privind tarifele a condus la această situație. Oricum, e o decizie care nu se ia de pe azi pe mâine. Și, drept dovadă, compania rămâne în continuare activă în alte două orașe din România. Deci, nu și-a luat jucăriile și a plecat, ci pur și simplu a tras pe linie moartă o divizie de business și o fabrică care nu funcționa așa cum această companie își preconiza.

Deci, n-aș spune neapărat că e un efect al tarifelor treaba asta, cu taxele vamale și cu închiderea. Este, mai degrabă, o analiză economică pe care cei de la Greenbrier au făcut-o de-a lungul timpului, pe o perioadă mai mare, mai mult de câteva luni. Și asta a fost decizia lor. Decizie, sigur, care lasă niște oameni fără locuri de muncă. Din fericire, în zonă, dinamica economică e mare, și unde se închide ceva apare altceva, pe partea asta de vest a țării. Deci, speranța mea ar fi, și dorința mea ar fi ca oamenii care, din păcate, sunt afectați de această închidere, să-și găsească rapid de muncă”, spune el.

Exit mobile version