Glovo, platforma spaniolă de tip marketplace care oferă prin intermediul unei aplicaţii mobile servicii de livrare rapidă pentru aproape orice – atât pentru bunuri din magazine sau mâncare din restaurante cât şi pentru diferite produse sau documente între diferite persoane – anunţă achiziţia companiei foodpanda din România şi Bulgaria, din grupul Delivery Hero.
„Anunţăm o serie de tranzacţii separate cu Delivery Hero, una dintre cele mai mari platforme de livrare din lume, pentru cumpărarea unora dintre companiile sale din Europa Centrală şi de Est. Glovo va achiziţiona compania foodpanda în România şi Bulgaria, compania Donesi în Serbia, Muntenegru, Bosnia şi Herţegovina, şi Pauza în Croaţia. Valoarea totală a tranzacţiilor se ridică la 170 de milioane de euro”, aui transmis reprezentanţii companiei.
În România, tranzacţia va fi finalizată după primirea aprobării Consiliului Concurenţei. Iar în această perioadă, cele două platforme, foodpanda şi Glovo, vor opera complet independent, având politici de piaţă separate.
„Pentru strategia noastră pe termen lung, a fost crucial să ne concentrăm pe acele pieţe în care vedem oportunităţi clare de a fi lider şi unde putem construi o afacere durabilă. Europa Centrală şi de Est reprezintă o parte importantă a acestui plan. Cei din această regiune au adoptat rapid platformele de livrare la cerere şi suntem încântaţi să ne consolidăm poziţia şi să ne întărim prezenţa în ţările care continuă să arate un potenţial enorm de creştere”, a spus Oscar Pierre, CEO şi cofondator Glovo.
De asemenea, achiziţiile din Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Muntenegru şi Serbia sunt aşteptate să se finalizeze în următoarele săptămâni, în urma îndeplinirii condiţiilor necesare şi a obţinerii aprobărilor de reglementare specifice.
Glovo a mai anunţat recent că a ajuns la un acord şi pentru achiziţionarea Ehrana, o companie locală de livrare din Slovenia, pentru o sumă rămasă confidenţială. Finalizarea acestei tranzacţii este preconizată a se încheia în următoarele luni.
„În prezent, compania lucrează îndeaproape cu Ehrana pentru a defini strategia de tranziţie pentru utilizatori, parteneri şi curieri.”